Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Oris dykare 40 mm

Diskussion i 'Diskussion' startad av KMS, 29 september 2013.

1. KMS
    Trådstartare

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Ok, kanske inte värsta nyheten men ändock halvny info och helnytt för mig i alla fall.​
    Oris 733-7676-4154-MB Aquis 40mm​
    Oris 733-7676-4153-RS Aquis 40mm

Inte heller de coolaste Oris dykarna kanske enligt min mening, men ändå en bra början för oss som vill ha 40 mm och mindre dykare.​
    Vad tycker panelen?​

Wii och gruby gillar detta.
  2. Bruset

Bruset Friends of KS

Från:
    GBG
    tyckte nog att den med gummi ändå var rätt så cool... man vill ju dock kunna byta band så den går bort tyvärr..

3. Kson

Kson Friends of KS

Den första är snyggast! Finns dom i 36, 40 och 43?

4. acce1999

acce1999 Friends of KS

Min storlek på dykare, helt klart. Gillar enkelheten samt att Oris nu under många år har hållit fast vid sin design (även om jag föredrar normala bandhorn). Undrar bara om de kommer att betraktas som "dammodeller" med den storleken?

Utgår från att det sitter Sellita-verk i.

Edit: Japp, Sellita SW200. Den nedre bilden visar för övrigt en modell med vridringsinlägg i Tungsten (eller Volfram). Spännande variant, tycker jag.

A

Wii gillar detta.
  5. nifag

nifag Stadsbo

Jag tycker de verkar spännande. Har alltid gillat Oris lite egna design med bandhornen osv. Nu när de dessutom finns i en storlek som passar min smak blir det som sagt spännande. Andra modellens vridning är ju lite cool också. Den på länk skulle nog smaka

6. KMS
    Trådstartare

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Har inte riktigt hängt med fullt ut om dom tänker introducera 40 mm till alla Oris Aquis modeller:
    http://www.oris.ch/en/collections/oris-aquis

Dessa hade vart mumma:
    [​IMG][​IMG][​IMG]
    36 mm finns redan på någon men dom verkar rätt så nischade med lite "diamonds":)!

Mårtenssons ur Brookfield