• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris dykare 40 mm

KMS

Rolex
Ok, kanske inte värsta nyheten men ändock halvny info och helnytt för mig i alla fall.​
Oris 733-7676-4154-MB Aquis 40mm​
aquis_733-7676-4154-MB.jpg
Oris 733-7676-4153-RS Aquis 40mm

aquis_733-7676-4153-RS.jpg
Inte heller de coolaste Oris dykarna kanske enligt min mening, men ändå en bra början för oss som vill ha 40 mm och mindre dykare.​
Vad tycker panelen?​
 

Bruset

Panerai
tyckte nog att den med gummi ändå var rätt så cool... man vill ju dock kunna byta band så den går bort tyvärr..
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Min storlek på dykare, helt klart. Gillar enkelheten samt att Oris nu under många år har hållit fast vid sin design (även om jag föredrar normala bandhorn). Undrar bara om de kommer att betraktas som "dammodeller" med den storleken?

Utgår från att det sitter Sellita-verk i.

Edit: Japp, Sellita SW200. Den nedre bilden visar för övrigt en modell med vridringsinlägg i Tungsten (eller Volfram). Spännande variant, tycker jag.

A
 
  • Like
Reactions: Wii

nifag

Cartier
Jag tycker de verkar spännande. Har alltid gillat Oris lite egna design med bandhornen osv. Nu när de dessutom finns i en storlek som passar min smak blir det som sagt spännande. Andra modellens vridning är ju lite cool också. Den på länk skulle nog smaka
 
Topp