• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris F1 Williams

Degnell

Cartier
2-Faktor
Hallå!
Jag går efter 11 månader med min Longines Hydroconquest(första automaturet) i flippartankar, och har hela tiden tänkt att när det blir dags att byta blir det till den andra klockan jag valde mellan när jag köpte min Hydroconquest, en Oris Aquis. Har dock vid ett flertal tillfällen suttit och tittat på en annan modell från Oris, nämligen F1 Williams. Jag vet, det är helt olika klockor, men är ändå, är det någon som har någon erfarenhet av den?
image.png
image.jpeg
image.jpeg
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Främst den blåa gillar jag, och eventuellt med länk även om den ser rätt fräsch ut på gummi också.
image.jpeg

Eller är Aquis rätt väg att gå? Känns som att den är rätt mycket vanligare, och det kanske finns en anledning till det. Rätt klart är iaf att det är Oris som gäller som nästa steg i klockkariären!
 
Topp