• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris har släppt ny dykarklocka

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
http://prylkoll.se/oris-aquis-depth-gauge/

ORIS-Aquis-Depth-GAUGE-Dive-Watch-587x1000.jpg


Jag tycker personligen att den är ascool.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
morrism skrev:
Gillar inte designen, men djupmätaren är riktigt cool, finns det andra analoga med den funktionen?
Blancpain X Fathoms har med annan lösning.
Har, som jag skrev, aldrig sett den här lösningen i en klocka innan.
 

morrism

Audemars
Borde vara standard på dykklockor egentligen, att hålla på o leta efter den där tryckmätaren under vattnet är bara jobbigt
 

ludde28

Omega
En unik lösning, men jag ställer mig frågande hur noggrannt den mäter och hur länge det håller, innan mögel, belägg etc bildas på insidan av pipet som inte ser ut att kunna tas av och rensas.
Nogrannhet förutsätter att ingen luft försvinner ur pipet och att pipet är tomt på allt vatten (inga vattenfickor) vid ihoppet.
Så ur praktiskt synvinkel tror jag inte det är så smart konstruktion.
 

Wi

NLA
2-Faktor
ludde28 skrev:
En unik lösning, men jag ställer mig frågande hur noggrannt den mäter och hur länge det håller, innan mögel, belägg etc bildas på insidan av pipet som inte ser ut att kunna tas av och rensas.
Nogrannhet förutsätter att ingen luft försvinner ur pipet och att pipet är tomt på allt vatten (inga vattenfickor) vid ihoppet.
Så ur praktiskt synvinkel tror jag inte det är så smart konstruktion.

+1
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar inte Oris luggar, då det gör det svårt att på ett snyggt sätt ha vilka andra band som helst.
 

point1

Cartier
Jaeger har ju det på deras dykarklockor, dock känns ju Jaegers funktion överlägsen denna. Det kommer definitivt hamna skit och annat inuti djupmätaren på den där Orisen.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
En annan fråga är hur avläsbarheten av ljupet är i taskig sikt/ljus? Känns inte alls helt självklar för mig.
Det måste ju dessutom komma in skit/dy/plankton/salt etc på lång sikt.
 
Topp