• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris - nåt att ha?

plexan

Cartier
Den här Orisen gillar jag starkt!
9875_735_7641_41_64_rs.png

Oris BC3 Advanced Day Date
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Oris är bra. Särskilt dykarna, där de uthålligt driver sin designlinje. Det i kombination med pålitliga urverk från först ETA och numera Sellita till ett ok pris är attraktivt. Hoppas de fortsätter på inslagen bana.

A
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Tjena

Jag har två Orisar en Aquis Chronograph och en Frank Sinatra Chronograph. Har även tidigare haft en TT1 Chronograph. Jag kan inte klaga på något för tillfället, de håller tiden grymt bra och i mitt tycke ser attraktiva ut.

Priset är relativt sett ganska konkurrenskraftigt, dock kanske inte andrahandsvärdet.

Mvh

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag gillar Oris, men är inte så förtjust i alla modeller. Sitter på Vekktahs chronoris och är väldigt nöjd! Jag kan mycket väl tänka mig att köpa fler längre fram.
 

sjobbe

Cartier
Fick hem min första Oris igår, efter att ha varit sugen på att testa märket under en längre tid.

Måste säga att de första intrycken är oerhört positiva, välbyggda och framförallt väldigt prisvärda - bara att köra :)
 

EpicS

Omega
Jag är 22 ^^ menmen, 1 månad är förmodligen alldeles för kort tid för att kunna dra någon slutsats.
fel där! jag är 21 och har en ap Roo 15300, rolex sub 16610 och kollar nu på en 16618, får bara bra respons, folk som tycker det är kul med unga klock entuseaster och som vi alla vet så är klockor och bilar iprincip det en man kan spendera pengar på utan att det är konstigt eller iögonfallande :)
 

B1884

Audemars
2-Faktor
fel där! jag är 21 och har en ap Roo 15300, rolex sub 16610 och kollar nu på en 16618, får bara bra respons, folk som tycker det är kul med unga klock entuseaster och som vi alla vet så är klockor och bilar iprincip det en man kan spendera pengar på utan att det är konstigt eller iögonfallande :)

Härligt att höra :)

I de kretsar där jag rör mig (kompisar, jobbet osv) har jag hittills inte mött någon som ens är liiite klockintresserad, så det är väl därför kommentarerna uteblir för mig.
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
fel där! jag är 21 och har en ap Roo 15300, rolex sub 16610 och kollar nu på en 16618, får bara bra respons, folk som tycker det är kul med unga klock entuseaster och som vi alla vet så är klockor och bilar iprincip det en man kan spendera pengar på utan att det är konstigt eller iögonfallande :)
Du skojar? En ung person med dyra saker går aldrig under radarn dessa dagar. Du måste förstå sverige är ett land man ska vara diskret i. Men du, klockor och bilar är väldigt iögonfallande om något. Du får köpa vad du vill, men du har en skev bild av verkligheten.
 

Rulle

Audemars
kolla med friends of oris på nätet ! bra australisk återförsäljare ! säljer bara oris och rättså schyssta (går dessutom att pruta rättså bra hos dom bara man är rapp i käften haha) kanske bra priser med tanke på dollarvalutan just nu !?
 

Kapten

Omega
kolla med friends of oris på nätet ! bra australisk återförsäljare ! säljer bara oris och rättså schyssta (går dessutom att pruta rättså bra hos dom bara man är rapp i käften haha) kanske bra priser med tanke på dollarvalutan just nu !?
Jag har försökt handla från Friends of Oris men fick svar av dem att de inte får sälja till Sverige.
Har jag blivit felinformerad?
 

Kapten

Omega
Annonsen är tydligen tillbaka på Blocket men priset är det samma. Jag har hittat den ny för i runda slängar 10-11000 inkl frakt till Sverige. Är ruskigt sugen på att slå till men jag vill först se den i verkligheten.
 

ranepaj

Omega
Annonsen är tydligen tillbaka på Blocket men priset är det samma. Jag har hittat den ny för i runda slängar 10-11000 inkl frakt till Sverige. Är ruskigt sugen på att slå till men jag vill först se den i verkligheten.

Det låter bra, jag ska dock in o köpa den imorn! Då får jag en svensksåld klocka som är i ett utomordentligt skick med alla tillbehör som är på bild i annonsen för 11 ribbor. Jäklar vad taggad jag är! :D
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har försökt handla från Friends of Oris men fick svar av dem att de inte får sälja till Sverige.
Har jag blivit felinformerad?
Tror att de blivit stoppade från att sälja på andra marknader sen en tid tillbaka. Tror inte bara det gäller Sverige. De sålde nog för mycket och för billigt för att andra Oris AD skulle kunna konkurrera..
 

ranepaj

Omega
kolla med friends of oris på nätet ! bra australisk återförsäljare ! säljer bara oris och rättså schyssta (går dessutom att pruta rättså bra hos dom bara man är rapp i käften haha) kanske bra priser med tanke på dollarvalutan just nu !?
Brände iväg ett mail till dom tidigare. Om man ska lyssna på ovanstående talare kanske jag inte ska förvänta mig ett svar? ;)
 

Rulle

Audemars
Tror att de blivit stoppade från att sälja på andra marknader sen en tid tillbaka. Tror inte bara det gäller Sverige. De sålde nog för mycket och för billigt för att andra Oris AD skulle kunna konkurrera..

stämmer säkert ! var 1-2 år sedan jag mailade med dom senast och då hade dom iallafall grymma priser och var villiga att inte ange värde på paketet haha (kanske ett tecken bara där på att det hela inte skulle kunna funka allt för länge)
 

vekktah

Cartier
stämmer säkert ! var 1-2 år sedan jag mailade med dom senast och då hade dom iallafall grymma priser och var villiga att inte ange värde på paketet haha (kanske ett tecken bara där på att det hela inte skulle kunna funka allt för länge)

de säljer bara till oceanien sen ett tag, tyvärr. Men det är inga problem att handla av dem som handlat billigt därifrån...:)
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Inne på min 3:e Oris på lika många år. Av nån konstig anledning så verkar det vara ett klockmärke som jag har svårt att släppa.

Tror du blir väldigt nöjd med modellen du kikat på. Sen är det alltid värt att få klämma på klockan i verkligheten innan man köper men kanske inte alltid möjligt.
 

ranepaj

Omega
Inne på min 3:e Oris på lika många år. Av nån konstig anledning så verkar det vara ett klockmärke som jag har svårt att släppa.

Tror du blir väldigt nöjd med modellen du kikat på. Sen är det alltid värt att få klämma på klockan i verkligheten innan man köper men kanske inte alltid möjligt.

Härligt! Jodå det har jag gjort. Första posten på den här sidan är en bild med den på. :)
 
Topp