Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tillbakadragen Oris prodiver

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av vonbahr, 11 september 2013.

1. vonbahr
    Trådstartare

vonbahr Har fått baka en pizza på menyn

Från:
    Stockholm
    Till salu är min feting-oris. Jag har testat klockan några gånger och kommit fram till att jag inte kommer att använda den så som det var tänkt. Klockan är uttagen den 22:a augusti i år från auktoriserad svensk butik. Således är klockan i nyskick och har i stort sett inga spår av användning (annat än att länken är kortad för att passa min arm).
    Klockan är stooor (49mm) men bärs ganska lätt eftersom både klocka och länk är i titan. Den breda vridringen med sitt speciella låsnings-system gör att klockan inte känns för stor imo. Jag har haft många oris-dykare i storlekar mellan 44mm och 46/47mm och denna upplevs knappast större då jag tror att tavlan är lika stor som på en 46:a.

Detta är en riktigt rejäl fetingdykare som du med lätthet kan bära ovanpå din random submariner för att sticka ifrån mängden ;-) och samtidigt skydda din dyrbara rolex
    Automatisk heliumventil och vattentät till 1000m.

Klockan fås naturligtvis med boxar, cert etc.

Jag är i första hand ute efter att byta denna pjäs mot något annat fint kvalitetsur. Gärna en datejust eller kanske en tudor sub... Try me! Jag är öppen för förslag. Gärna en klocka som redan har fått lite patina :)

Såhär ser odjuret som jag byter bort ut... Min arm mäter ca.17cm i omkrets[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    Jag sätter priset till (återtagen)

Jag och klockan finns i Stockholm och ses gärna för affär f2f över en kopp kaffe eller en påse lim eller någon annan förtäring :)

/Björn

joh.jonsson, Bojke, Rille och 2 andra gillar detta.
  2. Momo

Momo Torpare

3. vonbahr
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    *Bump*

Jesper Fredson gillar detta.
  4. vonbahr
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
  5. vonbahr
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
  6. vonbahr
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Vid snabb affär (idag eller imorgon) får du klockan för (återtagen) och en liten överraskning på köpet ;-)

Detta är ett riktigt klipp.

7. vonbahr
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    (återtagen) idag. Om den inte blir såld nu, så får den stanna...no bullshit...:cool:

8. vonbahr
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Okej... Den stannar :)

Sjöö Sandström Royal Straps