• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris sixty-five (65) heritage

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu kör vi en tråd om denna tycker jag.
Kommer säljas i juni hos Klockmaster.
Listpris 18900kr. Typ 40mm, tropicliknande band, ETA, kupat safirglas. Mumma.

maxresdefault.jpg

Oris-Divers-Sixty-Five.jpg

15oris65.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Gillar den, och vill gärna klämma på den också.
Hoppas den motsvarar bilderna IRL.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Nästan 2000 kr extra i Sverige jämfört med amerikanskt listpris + moms. Synd på en riktigt läcker klocka. Hade önskat åtminstone 200 m så att man kunde känns sig trygg att bada med den men man kan inte få allt här i världen :) sexig bubbla till glas!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nästan 2000 kr extra i Sverige jämfört med amerikanskt listpris + moms. Synd på en riktigt läcker klocka. Hade önskat åtminstone 200 m så att man kunde känns sig trygg att bada med den men man kan inte få allt här i världen :) sexig bubbla till glas!
Finns ISO-certifierade dykarklockor som har 100m WR, så det ska inte vara några konstigheter. Håller dock med dig om att den gärna fått vara lite billigare.
 

Ale

Cartier
Ja, den är riktigt fin, inget snack. LLD har ju fördelen inner bezel (coolt ju) och bättre WR, men jag föredrar ändå denna pga tavlan och formatet. Datumet sitter fint och siffrorna vinner i längden, även om de är lite galna också. ;)

Hoppas dock att priset blir lägre i praktiken som sagt.

Frågan är isåfall bara, tropic eller Nato? Läste nånstans att tropic-bandet känns lite tunt, inte så rejält. Gillar nog natot mer, känns nästan lite dressat jämfört med tropic, om man nu kan säga det om klockan överhuvudtaget. Jag skulle iallafall absolut bära den till skjorta. :cigar:
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hmmm.... Finns ju de som tar bra mycket mer betalt för ETA-verk...IWC exempelvis. Inga problem där för min del. Dock tveksam ändå - rädd för att det där blir en klocka man är nöjd med i 14 dagar innan den får vandra vidare.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Skitcool klocka.
Saknat en åtråvärd Oris. Betat av de jag gillar hos dem, men nu kommer denna.
 

Ale

Cartier
Hmmm.... Finns ju de som tar bra mycket mer betalt för ETA-verk...IWC exempelvis. Inga problem där för min del. Dock tveksam ändå - rädd för att det där blir en klocka man är nöjd med i 14 dagar innan den får vandra vidare.
Ingen fara, då säljer du den till mig bara! :D
 

Pope

Cartier
Dö-tuff ju! Och vadå 'priset' och ETA? Finns ju hur många klockor som helst med ETA som är betydligt dyrare.
Coola grejer kostar! :)
 

Wboy

Panerai
Gillar den, retro och lekfull på ett skönt sätt! Ser fram emot vristskott från forumet snart.
 
Topp