• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris sixty-five (65) heritage

JesperO

Rolex
spännande att klämma på - är inte helt såld ännu
hade vunnit på att vara utan datum tycker jag... blir en jäkla massa typsnitt på nuffrorna...
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har varit sugen på denna vintageoris men för liten för mig: http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2846/vara/1115265
Så om någon gillar designen men har för tunna handleder är det ett hett tips!

Precis så där ska det ju se ut! ALLT var rätt med den där klockan!
Förstör inte det här för mig nu ;)
image.php


image.php


image.php
 

Sorubim

Audemars
Jag vill gilla den, men jag kommer inte överens med typsnittet på "3,6,9,12".
Gjorde en snabb test på hur det skulle kunna se ut...

4zvYVHR.jpg
 
Som redan är sagt så är det ju en design som funnits på många gamla dykare typ denna:
diver.jpg
diver.jpg

Jag skulle hellre ha en riktig gammal klocka som man dessutom kan få för halva priset av Orisen. Men visst det är en ganska ball design...
 

Ale

Cartier
Någon som vet när den kommer ut i Sverige?
Funderar som sagt på att lå till på en, men ju längre tiden går, desto mer sneglar jag på denna Sinn (103)
Också vintageinspirerad, fin dome, svart bezel, sansad storlek, men kronograf som sagt.

Oris får snabba på nu! :)
DSC03457.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Någon som vet när den kommer ut i Sverige?
Funderar som sagt på att lå till på en, men ju längre tiden går, desto mer sneglar jag på denna Sinn (103)
Också vintageinspirerad, fin dome, svart bezel, sansad storlek, men kronograf som sagt.

Oris får snabba på nu! :)
DSC03457.jpg
Den ska komma i juni enligt Klockmaster.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Tycker den ser helt ok ut.

Men var är fakepatina hatarna som ställde upp mangrannt när omega släppte sm300? ;)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
I min värld så är inte denna klocka billig. Inte ens i jämförelse med Omega :eek:
Jag skulle tröttna på fem minuter och störa mig på de där pissgula blafforna på tavlan.
Den Sinn som visas här ovan däremot... :hungry:
 

JAkesson

Omega
Väntar otåligt på att den skall släppas och komma i butiker så man faktiskt kan se den på riktigt. Juni ryktades det ju om och nu är vi en vecka in! Kom igen nu!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tyckte att det där var en av fullträffarna på Basel i år. Skulle kunna tänka mig att äga en men känns att det skulle bli lite "samma lika" i klocklådan med den här också
image.jpg
 
Topp