• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris sixty-five (65) heritage

Tyckte att det där var en av fullträffarna på Basel i år. Skulle kunna tänka mig att äga en men känns att det skulle bli lite "samma lika" i klocklådan med den här också
image.jpg
Samma problem då jag sitter med en Speedmaster och tycker de är för lika :) framförallt när jag verkligen vill ha en 2254 också :)
 

DrDre

Patek

Jo, de verkar ha fått till en fullträff i den modellen. Så här avslutar man testet:

"Once on the wrist, there’s no doubt to have anymore. This watch is definitely cool. Whether we’re talking about the dimensions, about the look, about the design and feel of the very soft rubber strap (that resembles an old tropic strap), every aspect just work. Again, it’s impossible to define the coolness of a watch with tangible arguments but this watch is creating this feeling."
 

marw

Panerai
2-Faktor
Talade med klockmaster i annat ärende men fick då info om att orisen förefaller bli sen. Enligt dem snarare slutet av sommaren/tidig höst.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Talade med klockmaster i annat ärende men fick då info om att orisen förefaller bli sen. Enligt dem snarare slutet av sommaren/tidig höst.
Frågade idag och butikschefen på Klockmaster Hansson sa att de för en vecka fick en uppdatering. Den förväntas komma om tre veckor.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Frågade idag och butikschefen på Klockmaster Hansson sa att de för en vecka fick en uppdatering. Den förväntas komma om tre veckor.
Jag pratade med Svante i globen men han var kanske väl försiktig i sitt svar så han inte skulle ge falska förhoppningar. Oavsett roligt om den kommer redan nu i juni.
 

Espresso

Cartier
Aldrig haft en tanke på Oris tidigare men med den här modellen är det inte utan att man funderar på att addera ett köp till det här året. Hade varit en trevlig klocka att komplettera vardagen med.
 

Patrik J

Rolex
Den kommer att sälja som isglass i Sahara när den dyker upp. Vet inte riktigt om jag tycker det är bra eller dåligt. Älskar Oris som märke och har haft en djefla massa varianter. Är skeptisk till den här mest beroende på bilderna. Tycker Oris har så mycket annat som är bra så att de inte skulle behöva göra en sån här reedition.
Nåja, jag är säkert spekulant när det dyker upp en beggad på köp&sälj vad det lider. :)
 

Ale

Cartier
Den kommer att sälja som isglass i Sahara när den dyker upp. Vet inte riktigt om jag tycker det är bra eller dåligt. Älskar Oris som märke och har haft en djefla massa varianter. Är skeptisk till den här mest beroende på bilderna. Tycker Oris har så mycket annat som är bra så att de inte skulle behöva göra en sån här reedition.
Nåja, jag är säkert spekulant när det dyker upp en beggad på köp&sälj vad det lider. :)
Det är väl ändå trevligt att de släpper en dykare som inte har typ 5mm mellan bandhornen som på Aquis, om inte annat.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Jag tror även att den kommer sälja bra bland klocknördar, men är inte riktigt lika säker att det gäller för gemene man. Har dock inga bra belägg för detta påstående :banghead:
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Tror också den kommer sälja bra. Den blir ju hyllad överallt.
Jag tror det blir en klocka som LLD mycket klocka för pengarna:) Men tror du att vanligt folk lägger 20' på en vintage inspererad klocka utan bling faktor även om den har fått hyllande resensioner? Dock inget mig emot om så blir fallet :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror det blir en klocka som LLD mycket klocka för pengarna:) Men tror du att vanligt folk lägger 20' på en vintage inspererad klocka utan bling faktor även om den har fått hyllande resensioner? Dock inget mig emot om så blir fallet :)
Haha, nej. WISsarna kommer GP tokiga, men. Vanligt folk lär gå förbi.
 

Greven

Audemars
En tredje film på denna nu på Youtube. Varning: ha-begäret kommer inte att minska! :)

Ha ha ha...ja ha-begäret växte faktiskt efter att ha sett filmen. Skön retro-vibe! Lite underligt att tvåan i 12 ser ut som en sjua som man gjort om till en tvåa, samt att sexan ser ut som en upp-och-ner-vänd nia. Men det är det som gör looken originell? :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Hur kommer det sig att den endast är 10atm? Ingen skruvad krona? Synd tycker jag för en annars fin klocka
 
Topp