• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris sixty-five (65) heritage

Ale

Cartier
Ser ut som man har lånat lite gammal design:)
20150726_085239.jpg

Tycker du inte det ser mer ut som att man "lånat lite gammal design" från sig själva?
Originalet till höger.
Omegan du visade har bezel och är rund, men där nånstans stannar likheterna. :)
image.jpg
 

DrDre

Patek
Tycker du inte det ser mer ut som att man "lånat lite gammal design" från sig själva?
Originalet till höger.
Omegan du visade har bezel och är rund, men där nånstans stannar likheterna. :)
image.jpg

När man ser hur bra Oris fått till sin nytolkning, så önskar man att Certina skulle kunna göra något liknande. De har fantastiska historiska dykare som de skulle kunna damma av. Tänk några av dessa med det nya Powermaric 80 urverket. Då skulle jag ta med mig sovsäcken och köa utanför klockaffären.

standard.jpg


attachment.php
standard.jpg


certina_ds3_yellow3.jpg
 

Ale

Cartier
Sellita verk enligt hemsidan, samesame ETA fortfarande?
Japp, och det är en bra sak. En klocka för 15 000 kanske man inte vill serva för 5 000 i fabrik. Ett ETA- verk kan jag ju lämna in på Mobilskalsbutiken för service. Typ :)

Förresten, ingen som hört nåt?
Först var det juni, sen augusti, nu läste jag september nånstans. PR-kupp någon?
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Japp, och det är en bra sak. En klocka för 15 000 kanske man inte vill serva för 5 000 i fabrik. Ett ETA- verk kan jag ju lämna in på Mobilskalsbutiken för service. Typ :)

Förresten, ingen som hört nåt?
Först var det juni, sen augusti, nu läste jag september nånstans. PR-kupp någon?
Har hört "snart". :D
Frågade Klockmaster och de ändrar sig hela tiden. Senaste jag hörde (när jag frpgade förra veckan) var oktober.

Tycker fortfarande den är en fullträff förutom lumen. Kommer bli en storsäljare utan dess like.
 

Ale

Cartier
Ja, det är ju nästan en klassiker innan den släppts. LLD kommer säljas av en masse på Chrono24 :D

Men oktober, suck, hoppades på september.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Japp, och det är en bra sak. En klocka för 15 000 kanske man inte vill serva för 5 000 i fabrik. Ett ETA- verk kan jag ju lämna in på Mobilskalsbutiken för service. Typ :)

Förresten, ingen som hört nåt?
Först var det juni, sen augusti, nu läste jag september nånstans. PR-kupp någon?
En sanning med modifikation (badomdisch) då det enligt Oris sitter ett moddat urverk i. Med andra ord bör den ändå åka till Oris vid service.
 
  • Like
Reactions: Ale

Dixie

Audemars
2-Faktor
Första tankar:
Riktigt trevlig. Kändes väldigt nätt och smidig på handleden. Diggar verkligen det kupade glaset. Gummit kändes bra, mjukt och följsamt. Har på förhand tyckt att fonten på siffrorna känts lite "cartoonish", men var bättre irl.
Vet du om det finns olika längder på remmen? Har tunna handleder och vill undvika att ha löparen högt på siden alt. en flärp som sticker ut...
 
Topp