• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris sixty-five (65) heritage

VRD

Cartier
Fick ingen direkt wow-känsla av den blåa..

Denna får nog stanna att bra tag dock!:D
image.jpeg
 
Också mycket nöjd med min som jag hämtade i tisdags. Inga issues alls med vridringen, men jag jämför ju bara med en SKX007... :)

Lite förvånad över hur tung den känns trots sin smidighet, rejäl boett och så safirglaset kanske väger en del. Men det ger bara en än mer gedigen känsla. Om de släpper en länk kommer den kännas riktigt massiv! :cool:

Ska jag vara helt ärlig så är vridningen på min SKX007 mer tight än den på min seamaster 300 master co-axial:)
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Är det ingen här på forumet som har skrivit någon recension på klockan? Hade varit kul att läsa om hur den är efter ett tag. Sugen på köp men rädd att man kanske tröttnar snabbt på den. Gillar inte att flippa grejer :)
 
Är det ingen här på forumet som har skrivit någon recension på klockan? Hade varit kul att läsa om hur den är efter ett tag. Sugen på köp men rädd att man kanske tröttnar snabbt på den. Gillar inte att flippa grejer :)

För min del är den här 100 ggr snyggare än LLD som alla jämför med:) Har haft den i snart 2 månader och älskar den:) Göaset är helt fantastiskt:)
 

Gurgel

Cartier
Någon som har både en sixty five och en lld och vill ge en jämförelserapport? Tycker ju att lld är riktigt snygg...
 

Ale

Cartier
Tog med mig min sixty-five på Teneriffaresan i december-januari. Den fick följa med i poolen varje dag under tuffa simskolepass med barnen. Mycket nöjd, tycker den här klockan växer med tiden, och alltid trevligt att kunna använda en dykare (eller vad det nu är för klassificering) i vatten just. Domen är ju så fin, inte minst under ytan... Vridringen användes för att hålla koll på förhållandet solning/bad, perfekt! :cool::D Det enda lite knepiga är att ringen blir lite svår att vrida på med blöta händer, men men.... Här kommer bilder!
20160109_101009.jpg
 

Ale

Cartier
Minns någon hur man ställer datum på selittaverket? Alltså inte bara frammåt den första om månaden har 30 dagar, utan tid och datum?

Står i manualen men jag den inte här. Normalt ställer jag datumet och vrider sen fram tiden, över tolv om det är eftermiddag eftersom datumbytet ju ska ses som midnatt. Och såklart inget datumbytet mellan 22-02.
Men på Orisen blir det lätt fel, så den inte byter vid 24, utan vid 12.
 
Minns någon hur man ställer datum på selittaverket? Alltså inte bara frammåt den första om månaden har 30 dagar, utan tid och datum?

Står i manualen men jag den inte här. Normalt ställer jag datumet och vrider sen fram tiden, över tolv om det är eftermiddag eftersom datumbytet ju ska ses som midnatt. Och såklart inget datumbytet mellan 22-02.
Men på Orisen blir det lätt fel, så den inte byter vid 24, utan vid 12.

Då vrider du bara klockan ett varv framåt till:)
 

Ale

Cartier
Absolut, men det borde gå på ett försök tycker jag, som det gör med mina andra klockor. Ska läsa manualen ikväll.
 

BCKSTRM

Rolex
Provade denna idag. Blev tyvärr mäkta besviken på allt utom gummibandet... Plastigare känsla får man leta efter :( Dykarringen kändes sjukt rapplig och fakepatinan såg verkligen fake ut... Synd eftersom jag verkligen gillar den på bild :(
 
Senast ändrad:

Gurgel

Cartier
Provade denna idag. Blev tyvärr mäkta besviken på allt utom gummibandet... Plastigare känsla får man leta efter :( Dykarringen kändes sjukt rapplig och fakepatinan såg verkligen fake ut... Synd eftersom jag verkligen gillar den på bild :(

Jag gillar att den passar till allt! Ringen känns liksom "tunn" tycker jag, inte mycket motstånd heller, men sen är det ju inte heller en toolig klocka.
Vilken fakepatina menar du?
 

BCKSTRM

Rolex
Jag gillar att den passar till allt! Ringen känns liksom "tunn" tycker jag, inte mycket motstånd heller, men sen är det ju inte heller en toolig klocka.
Vilken fakepatina menar du?
Tjockleken har jag inget problem med, men det känns som att ringen är gjord av plast och det ger lite leksaksklockintryck. Nu överdriver jag såklart men du fattar vad jag menar. Känns inte gedigen helt enkelt. Index är fakepatinerade (gula) för att e en vintagekänsla (antar jag) och det störde mig när jag såg den irl.
Personligen hade jag köpt en om man skippade fakepatinan och kanske hade några andra index (alltså ej en Heritage modell) och om den kändes med gedigen, och då främst vridningen som kändes som den kunde ramla av vilken sekund som helst.
 

Gurgel

Cartier
Egentligen använde jag nog fel ord, vad jag borde skrivit var "lätt", den känns lätt. Som tunn aluminium. Däremot håller jag inte riktigt med dig om att den känns plastig eller att indexen skulle vara fakepatina, eller det är klart att de inte ska se moderna ut, det är ju hela poängen. Vi pratar förmodligen om exakt samma sak men tycker olika om det! :)
 

Wiliamo

Panerai
Någon som har koll på vilka (om några) Klockmaster-butiker i Stockholm som har sextiofemman inne för tillfället?
 
Topp