• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris sixty-five (65) heritage

Cristian

Rolex
2-Faktor
Har klämt på två stycken och får ett 'billigt' intryck varje gång då ringen har en del glapp. Den är grym på bild och jag vill ha den men i verkligheten känns den inte helt 100%. Ni som äger en har ni glappig ring?
 

mackman

Cartier
Bump
Går i köptankar, men innan vore det kul att höra vad ni som ägt en ett tag har att säga om den! :)
Kvalite, +/- dygn, känsla.....
 

Norra

Panerai
Bump
Går i köptankar, men innan vore det kul att höra vad ni som ägt en ett tag har att säga om den! :)
Kvalite, +/- dygn, känsla.....
Önskar inte jag fick bånge på annat, för då hade jag behållt den. Kunde iofs väntat lite grann och haft kvar den... men jaja. Den är grym, kvalitetsmässigt. Rotorn är tyst och fin, tavlan är fantastisk.. boetten är strax under 13mm totalt, så mer eller mindre som en Sub i tjocklek, men byggd som en gammal dykare från 60-talet (den är trots allt baserad på en dykare som Oris tillverkade 1965), så den känns mycket tunnare och mer elegant. Grym!
 

Gurgel

Cartier
Har haft min typ 6 mån nu. Gillar den men använder den inte jättemycket. Ska nog ha den imorgon när jag tänker efter! :)

+ •passar bra även på läder trots att det är en dykare. •otroligt skönt org gummi. •bra storlek •känns lätt och är aldrig ivägen

- •misstänker att den håller tiden sådär
 

Bottenviken

Breitling
Fick ingen direkt wow-känsla av den blåa..

Denna får nog stanna att bra tag dock!:D
image.jpeg
Vad kör du för armband på bilden?
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Bump
Går i köptankar, men innan vore det kul att höra vad ni som ägt en ett tag har att säga om den! :)
Kvalite, +/- dygn, känsla.....

Jag tycker den är fantastiskt trevlig. Perfekt storlek. Bra kvalitetskänsla. Grymt originalgummi. Min håller tiden utmärkt. Jättesnygg på läder (se bild).
Jag har den lite ovanligare blå/grå modellen och tycker tavlan känns väldigt snygg och somrig.
image.jpeg
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Gillade inte modellen när den släpptes. När den kom på länk började jag mjukas upp lite och provade den i butik men den kändes inte rätt. Sen började jag kolla bilder på nätet och fick för mig att fan, kanske måste ha en iallafall! Riktigt märklig klocka:bored: Blir inte klok på den.
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Gillade inte modellen när den släpptes. När den kom på länk började jag mjukas upp lite och provade den i butik men den kändes inte rätt. Sen började jag kolla bilder på nätet och fick för mig att fan, kanske måste ha en iallafall! Riktigt märklig klocka:bored: Blir inte klok på den.
Precis så som jag känner. Jag misstänker att det är en sån klocka man gillar jättemycket i början och sedan tröttnar lite på. På gränsen till gimmickig i det avseendet tyvärr. Men den är ju cool. Spontant tycker jag den är aningen för dyr också som flera anmärkt på tidigare. Listpris på 15 hade känts mer rimligt, i linje med deras propilot date ungefär för det är ungefär samma klocka.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Precis så som jag känner. Jag misstänker att det är en sån klocka man gillar jättemycket i början och sedan tröttnar lite på. På gränsen till gimmickig i det avseendet tyvärr. Men den är ju cool. Spontant tycker jag den är aningen för dyr också som flera anmärkt på tidigare. Listpris på 15 hade känts mer rimligt, i linje med deras propilot date ungefär för det är ungefär samma klocka.

Huvudet på spiken! Kanske blir en då när dom ligger under 10k beg åtminstone:)
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Bump
Går i köptankar, men innan vore det kul att höra vad ni som ägt en ett tag har att säga om den! :)
Kvalite, +/- dygn, känsla.....
Det är en riktig toppenklocka enligt mig, som @Norra säger så känns den tunnare än vad den är vilket är ett stort plus.
Det enda som känns sämre är vridringen som känns lite plastig men då jämför jag med SubC som är betydligt dyrare, inget att fundera på klipp till!:)
Gummibandet är helt fantastiskt & då gillar jag inte ens gummiband:)
 
Senast ändrad:

Norra

Panerai
Det är en riktig toppenklocka enligt mig, som @Norra säger så känns den tunnare än vad den är vilket är ett stort plus.
Det enda som känns sämre är vridringen som känns lite plastig men då jämför jag med SubC som är betydligt dyrare, inget att fundera på klipp till!:)
Gummibandet är helt fantastiskt & då gillar jag inte ens gummiband:)
Skulle snarare säga att ringen är väldigt "klickig", inget som är plastigt för de pengarna.. men som du säger, inget i jämförelse med RÖWLÄX!
 

Hipshot

Omega
Hade den i jan-feb men den fick vandra vidare. Hade många rätt (tavla, glas, krona och inte minst det sköna tropic bandet) men som flera har skrivit här så kändes vridringen väl plastig i både material och vrid.
 

Hipshot

Omega
Nä, bilden ovan är en ny version av 65 som kommer nu. Den verkar ha rejäl metallvrid men har inte känt på den. Min var den 65 som kom i butik för ett år sedan med siffror i tavlan.
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Hade en annons utan framgång så provar här. Ingen som har ett original-gummi till 65:an att sälja? Pma isf.

Jag är förövrigt toknöjd med min.
 
Topp