• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris skruvar

mouqvist

Rolex
Jag funderar på att köpa en begagnad Oris dykare i titan och undrar om endast en skruv håller armbandet (skruvas i ena bandhorn) eller om det är två skruvar som kopplas tillsammans (typ hane/hona)
Tack för svar
 

plattfot

Rolex
Jag funderar på att köpa en begagnad Oris dykare i titan och undrar om endast en skruv håller armbandet (skruvas i ena bandhorn) eller om det är två skruvar som kopplas tillsammans (typ hane/hona)
Tack för svar

Bytte på en Oris TT för något år sedan och vill minnas att det var två skruvar och ett gängat rör emellan.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
De jag haft har haft en lång skruv. Alltså hål bara i ena änden av länkbiten. Den första jag hade (i stål) var gängpaj på skruven så urmakaren rensade gängan i länkbiten och jag köpte nya stålskruvar för 100:- stycket.
 

Norra

Panerai
Min Aquis från 2015 hade en skruv på ena sidan, "stiftet" är ett litet gängat rör. Ser ut som en skruv på båda sidorna.
 

Lindeberg

Omega
Jag har upptäckt att en skruv lossnat på min Aquis. Det som saknas är skruven som skruvas fast i "röret med gängor". Någon som har tips om hur jag får tag på en ny. Har mailat några AD, men ingen vill hjälpa mig förrän jag kommer in med klockan till dem. Och det är det som är klurigt eftersom jag inte har någon AD nästgårds. Saknar att bära min Aquis.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Jag har upptäckt att en skruv lossnat på min Aquis. Det som saknas är skruven som skruvas fast i "röret med gängor". Någon som har tips om hur jag får tag på en ny. Har mailat några AD, men ingen vill hjälpa mig förrän jag kommer in med klockan till dem. Och det är det som är klurigt eftersom jag inte har någon AD nästgårds. Saknar att bära min Aquis.

Kollar lådorna hemma och återkommer. :)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
@Lindeberg

Vad tror du om dessa??
Helt nya i påse.
IMG_0817.JPG
 
Topp