Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Oris skruvar

Diskussion i 'Diskussion' startad av mouqvist, 12 december 2015.

1. Jag funderar på att köpa en begagnad Oris dykare i titan och undrar om endast en skruv håller armbandet (skruvas i ena bandhorn) eller om det är två skruvar som kopplas tillsammans (typ hane/hona)
    Tack för svar

2. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Bytte på en Oris TT för något år sedan och vill minnas att det var två skruvar och ett gängat rör emellan.

3. ironcastle

ironcastle Borgare

Från:
    Söder om Stan
    De jag haft har haft en lång skruv. Alltså hål bara i ena änden av länkbiten. Den första jag hade (i stål) var gängpaj på skruven så urmakaren rensade gängan i länkbiten och jag köpte nya stålskruvar för 100:- stycket.

4. Norra

Norra Borgare

Min Aquis från 2015 hade en skruv på ena sidan, "stiftet" är ett litet gängat rör. Ser ut som en skruv på båda sidorna.

5. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Behöver du skruv aå har jag liggandes. Oris orginal som blev över efter bandbyte. :)

laketwig gillar detta.
  6. Lindeberg

Lindeberg Torpare

Jag har upptäckt att en skruv lossnat på min Aquis. Det som saknas är skruven som skruvas fast i "röret med gängor". Någon som har tips om hur jag får tag på en ny. Har mailat några AD, men ingen vill hjälpa mig förrän jag kommer in med klockan till dem. Och det är det som är klurigt eftersom jag inte har någon AD nästgårds. Saknar att bära min Aquis.

7. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Kollar lådorna hemma och återkommer. :)

NickL gillar detta.
  8. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    @Lindeberg

Vad tror du om dessa??