• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris?

Gurgel

Cartier
Jag är hittills nöjd med min Aquis på gummiband. Sitter förvånansvärt skönt på min klena handled trots klockans storlek. Dessutom är den ju löjligt snygg! Och den luktar gott!
image.jpg
 

PANI

Cartier
Det lutar åt att nästa inköp blir en Oris. Så då är frågan; Vad är det för märke? Vad har ni för erfarenheter? Kvalitet? Andrahandsvärde?
Ägde en Oris Divers Date för ett par år sedan (svart tavla). Tyckte den fungerade riktigt bra i många sammanhang (jobb, fest, privat osv).
Tröttnade dessvärre tillslut på den då den va lite för "vanlig" för min smak. Byte sen mot en Longines Ledgend Diver vilket kändes som ett bra byte! Är du sugen på Oris, prova! Mycket pang för pengarna...
 
Oris är bra klockor absolut, men att påstå att dom är på samma nivå som Omega blir ganska dumt! Omega har inhouseurverk och högre kvalitet på finishen! Med det sagt så är Oris väldigt mycket klocka för pengen så kör på:)
 

stenlund

Omega
När jag gjorde den jämförelsen gick jag enbart på hur skönt jag tyckte dom satt på handleden. Självklart är urverk, finish, osv flera snäpp bättre på omegan.
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Oris är bra klockor absolut, men att påstå att dom är på samma nivå som Omega blir ganska dumt! Omega har inhouseurverk och högre kvalitet på finishen! Med det sagt så är Oris väldigt mycket klocka för pengen så kör på:)
Omega ligger på 2-3ggr pengarna så om dom inte är "bättre" så är något riktigt galet :D
 

Nors

Omega
Intressant tråd! Jag söker en Oris Aquis Date deep blue jag :)
har just nu en Tissot Visodate på handleden och behöver en fet dykare =)
 
Topp