• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Richard1987

Panerai
Min aquis 43mm :)

20160823_202159.jpg
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Någon som köpt/har erfarenhet av läderband till Oris Aquis från Toshi Straps?
Inte till Aquis men har ett till pannan och han gör fantastika band, trevlig att maila med och levererar enligt det han sagt. Finns någon refbild på hans hemsida. Annars vet jag att @Jerico beställt ett specialmåttat band till en Orisdykare. Rätt säker att det var från @Anders W (som också gör riktigt bra grejer)
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Inte till Aquis men har ett till pannan och han gör fantastika band, trevlig att maila med och levererar enligt det han sagt. Finns någon refbild på hans hemsida. Annars vet jag att @Jerico beställt ett specialmåttat band till en Orisdykare. Rätt säker att det var från @Anders W (som också gör riktigt bra grejer)
Jupp! Från Anders och var nöjd med det. Men Hade den mest på länk. Oris har ju så köttiga och härliga länkar.
 

Kello

Omega
Inte till Aquis men har ett till pannan och han gör fantastika band, trevlig att maila med och levererar enligt det han sagt. Finns någon refbild på hans hemsida. Annars vet jag att @Jerico beställt ett specialmåttat band till en Orisdykare. Rätt säker att det var från @Anders W (som också gör riktigt bra grejer)

Jupp! Från Anders och var nöjd med det. Men Hade den mest på länk. Oris har ju så köttiga och härliga länkar.

Beställde ett från Toschi straps i morse. Synd jag fick reda på försent att det fanns på närmare håll. Får bli nästa gång, om jag nu gillar läder. Som nämndes var det en trevlig mailkontakt med dem
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Fick mitt Toschi läder idag. Ser väl helt ok ut, men skulle kanske valt nåt annat än svart. Får mig också att tänka på hur jäkla bra länken ser ut.
Kvaliten på lädret känns riktigt bra.

image.jpeg
Bra kvalle på arbetet där men som du säger skulle valt någon annan färg. Svart mot svart blir ofta sådär...
 

Xerxes

Breitling
Några Oris experter här ser jag. Någon som kan mer om denna klockan? En Oris pointer date från vad jag kunde hitta på nätet men aldrig en som ser exakt ut som min.
Den är morbors gamla och misstänker även att den är vara fake. Har postad i "Den lilla "är denna äkta?" tråden" men fick ingen svar. Ramen för datumet ser riktigt misstänksam ut plus att den låter fruktansvärt högt, både själva tickandet och när rotorn snurra
14349120_10201889778881965_1203193500_n.jpg
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Tänkte höra om någon kan dela med sig av erfarenheter om länken till Oris sixty-five? och om nån vet vad den kostar att köpa löst, vet att jag har läst det förut men hittar det inte nu!:)
IMG_3853.JPG
 
Topp