• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

JDQ

Panerai
2-Faktor
Nu är det min tur att få läggs upp bilder här ☺.
Screenshot_2017-01-30-18-48-44.png
Grattis!:) Tycker Oris är ett underskattat märke som ger mycket bang for the buck! Min hälsar!
IMG_20170106_100627.jpg
 

Lindeberg

Omega
Hej alla Oris-diggare! Verkar som att Aquisen ska genomgå förändring:
http://oceanictime.blogspot.se/2017/01/oris-aquis-date-new-for-2017.html?m=1

Vilken trevlig nyhet. Min Aquis med svart tavla och orange index/visare behöver verkligen ett lite slimmade syskon med den vackra blå tavlan och originalläder! Kul av Oris att sätta läder på den, det är ju ändå rätt ofta dykare dyker omkring vid skrivbord. Hade varit kul att se spännet på både länken, gummit och läderbandet för att se eventuella förändringar där.

Hoppas det följer med en mejsel för att byta band ;)
 
Senast ändrad:
Har varit med om samma sak på min TT1 Diver från sent 90-tal. Det är ngt som gått sönder i urverket. Kommer inte ihåg vad det hette - men det var inte dyrt att fixa hos en urmakare. Passa på att göra en fullservice.
Hej!
Gick in med den, det visade sig att oljan var torr och min urmakares gissning var att Oris själva hade använt för lite olja, då klockan bara är cirka 1 och ett halvt år gammal. Nu fungerar den perfekt!
 

Loshin

Panerai
Jag letar efter en svart Aquis 40mm, men kan inte hitta någon tillsalu någonstans. Är de verkligen så ovanliga?
Se till och testa den IRL först innan du köper. Jag har smala handleder och tänkte att en 40mm Aquis borde sitta grymt. Men den kändes blää på handleden. Mycket pga länken som känns väldigt mjäkig, tunn och feminin. Testa 43mm Aquis också, den bär mindre än sina mått.
 

Lithium

Cartier
Söndagsångest! I min iver att undvika melodifestivalen smet jag in i tvättstugan och tvättade länkar.

Tog bort länken till min Aquis för första gången. Nu står jag här och funderar på om jag vågar skriva ihop den igen utan loctite eller är det läge att åka och köpa en skvätt?

20170205_091602.jpg
 
Topp