• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Frodda

Omega
Hej alla Oris-diggare! Verkar som att Aquisen ska genomgå förändring:
http://oceanictime.blogspot.se/2017/01/oris-aquis-date-new-for-2017.html?m=1

Äsch läder har man sen länge redan ju;)

DSC_2730.JPG
 

lofgreno

Audemars
Tackar :). Efter ett dygn på armen och en enkel mätning så ca +9s. Känns ok. Allt från spännet till klockan känns välarbetat och helhetsintrycket känns gediget. Gillar spännet skarpt.
20170209_131911.jpg
Ja var och kände på daymodellen för ett tag sen. Riktigt nice. Dock med metallänk. :)
Men spännet ser riktigt nice ut också. Innan sommaren så...
 

Apollo1884

Cartier
2-Faktor
Fina klockor Oris:)
Funderar själv på och köpa en Oris Aquis 43 mm svart, såg att det var bra pris på uret.se men vågar man beställa där ifrån?
Har läst lite om dom, men verkar va lite high caparral?!

// Andreas :oris:
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Fina klockor Oris:)
Funderar själv på och köpa en Oris Aquis 43 mm svart, såg att det var bra pris på uret.se men vågar man beställa där ifrån?
Har läst lite om dom, men verkar va lite high caparral?!

// Andreas :oris:
Tror inte du behöver vara rädd för Uret.se. Visst har det förekommit några konstigheter, vilket väl kanske grundar sig i att det är öppet köp på klockorna. Vad ska de göra med en som returnerats? Den säljs igen, då som ny ännu en gång. Trots att någon fingrat på den. Så typ ny. Fast ändå inte. Fast ändå...
Men har det varit några konstigheter har de lösts, såvitt jag vet.
Och är det känsligt för dig som köpare så går det ju att köpa från butik så att du vet exakt vad du får. Men då kostar det ju mer... Så valet är ditt. Men jag tror ändå att du kommer att få det som du vill om du går på Uret.se.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Fina klockor Oris:)
Funderar själv på och köpa en Oris Aquis 43 mm svart, såg att det var bra pris på uret.se men vågar man beställa där ifrån?
Har läst lite om dom, men verkar va lite high caparral?!

// Andreas :oris:

Jag köpte min från Klockmaster Globen. Betalade mer än vad uret säljer dom för men fick mycket bra service och det är något jag uppskattar:).
 

Apollo1884

Cartier
2-Faktor
Tror inte du behöver vara rädd för Uret.se. Visst har det förekommit några konstigheter, vilket väl kanske grundar sig i att det är öppet köp på klockorna. Vad ska de göra med en som returnerats? Den säljs igen, då som ny ännu en gång. Trots att någon fingrat på den. Så typ ny. Fast ändå inte. Fast ändå...
Men har det varit några konstigheter har de lösts, såvitt jag vet.
Och är det känsligt för dig som köpare så går det ju att köpa från butik så att du vet exakt vad du får. Men då kostar det ju mer... Så valet är ditt. Men jag tror ändå att du kommer att få det som du vill om du går på Uret.se.
Tack för svar:)
Jag tror jag åker och tittar på den i en butik och köper den där! Roligare så sen att man vet vad man får och även service o så! Tack för svar!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Oristips! Var på Klockmaster Globen igår och de har en Oris Aquis Red nedsatt till nästan halva priset och nu kostar den strax över 10´.
De hade tydligen haft den på en fotografering och det hade blivit ett märke, men hur mycket jag än letade så såg den fortfarande helt ny ut.
43mm och coolt med vänsterkrona. Surt som vanligt att man har begränsat med pengar så att man inte kan köpa allt man gillar.

IMG_20170211_125128.jpg
IMG_20170211_125203.jpg
IMG_20170211_125335.jpg
IMG_20170211_125314.jpg
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_1432.PNG

Är nere på Gran Canaria och var och kikade på denna (bild stulen från nätet). Gillar tavlan skarpt, men upplevde armbandet väldigt stelt och obekvämt. Mjuknar armbandet upp sig? Om någon undrar över priset så fick jag 1020 euro som "bästa pris".

Blev inget köp då den rätta känslan inte infann sig.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
IMG_1432.PNG

Är nere på Gran Canaria och var och kikade på denna (bild stulen från nätet). Gillar tavlan skarpt, men upplevde armbandet väldigt stelt och obekvämt. Mjuknar armbandet upp sig? Om någon undrar över priset så fick jag 1020 euro som "bästa pris".

Blev inget köp då den rätta känslan inte infann sig.
Armbandet mjukar upp sig. Kom över en day date här på forumet för någon vecka sedan och armbandet sitter riktigt skönt.
Lätt att korrigera inställningen också med det mycket snygga och finurliga spännet.
20170210_134954.jpg
 

TheMadToad

Omega
2-Faktor
H-vete... vaaaarför skulle jag in och prova en aquis date idag:banghead:
Aja, bara till att börja spara! Så får man fundera på vilken färg sålänge:happyhappy:
 

Sgt_Greenie

Breitling
Har en Oris som jag köpte här på forumet och undrar om det är någon som kan ge tips på vart man kan få tag på ett gummi strap till bra pris? Undrar även vart man kan få tag på ett läder band? Det är aquis date jag har.
 

Traditional

Breitling
Fick klämma på denna skönhet igår, sjukt nice men lite i största laget, 46mm tror den mätte in på.Alltså en Oris Aquis Great Barrier Reef Limited Edition II
ORIS Aquis GREAT BARRIER REEF Limited Edition II 06.jpg

(bild stulen från nätet)
Enormt vacker pjäs! Tillika med den förmodligen mest distkreta, intelligenta och snygga redovisning av veckodagar jag någonsin har sett på en urtavla..!
Rackarns synd bara att ett så fint och estetiskt tilltalande klockmärke som Oris envisas med sina ovanliga fästen av armbanden på många av firmans modeller... :(
Jag och många med mig skulle vilja att man helt övergav dylikt - vilket ju skett rörande serien Oris Divers Sixty-Five - och enbart hade några slags mer standardliknande fästen som gjorde det enkelt att byta till ex Nato/Zulu-band mm i vanliga dimensioner likt 20 mm, 22 mm etc...
Dessutom verkar Oris nyligen ha gjort sin tidigare icke-generiska fästhistoria rörande armband i serien Aquis dykarklockor ännu mer svårhanterlig, i och med att företaget på den nya och uppgraderade versionen av Oris Aquis både envisats med att behålla modellens fästvariant och därtill bytt skruvar för detta fäste till en ovanlig modell. Detta får i värsta fall till följd att ägare av Aquisen tvingas lämna in sitt ur till någon Oris-urmakare etc blott för byte av armband. Denna problematik vidrörs när Armand The Watch Guy börjar berätta om sina första intryck av den nya modellen av Oris Aquis efter ca 40 sekunder, och går in på de nya Oris-skruvarna ca 4 minuter in i följande video:

 
Senast ändrad:
Topp