Laddar...
Erikson Urhandel

Oristråden!

Diskussion i 'Diskussion' startad av SSL, 11 mars 2015.

Taggar:
  1. Makkanxd

Makkanxd AT-ST driver

Från:
    Stockholm
    Vad tror ni om nya tunnare aquis? Listar 17400kr på länk.
    IMG_1536.JPG

2. Nilas

Nilas Y-Wing pilot

Från:
    Norra Skåne
    Riktigt fin. Lite mer dressad. Perfekt som owg-klocka. En helt ok prissättning också.

3. kimn1904

kimn1904 Ewok

Va helt säker på att det skulle bli en "deep blue" men slutade med att man vandrade hem med en matt... :)

17203016_10208372138331548_1345985065199794436_n.jpg

notnA, Andersml, Perra79 och 5 andra gillar detta.
  4. TheTaleTeller

TheTaleTeller AT-ST driver

Det är ju Nice med en tunnare modell av vad som annars är en väldigt matcho klocka! Precis som @Nilas säger, en bra dressare för en överenskomlig peng!

5. kimn1904

kimn1904 Ewok

Återigen så har jag hittat fel på ytterligare en ny klocka... Med största sannolikhet har jag satt dom fina "paint-strecken" snett - men problemet är att index för klockan 12 sitter liiiite snett, men har en förmåga (eller oförmåga) att se sånt tyvärr..

Vad hade ni gjort? Levt med det? Kanske vanligt förekommande?

17308930_10208376197953036_5674673114728103162_n.jpg 17190790_10208376197713030_7867857286876549124_n.jpg

6. Fergi

Fergi Stormtrooper

Från:
    Visby
    Jobbigt läge när man ser sånt där...

7. Anatta

Anatta Stormtrooper

Från:
    Sthlm
    Inte för att vara sån, men jag kan tydligt se att "paintstrecket" är off en pixel mitt på 12-index...o_O

Fergi gillar detta.
  8. Anatta

Anatta Stormtrooper

Från:
    Sthlm
    Ev också på mitten av datumet på första bilden?

Fergi gillar detta.
  9. Mattias J

Mattias J Rebel soldier

Även i mitten av klockan sitter nog "paint-stecket" nån pixel fel. På 3 ställen sammanlagt. Börja med att rätta till detta så kan vi se sen.

10. Lyfali

Lyfali Rebel soldier

Från:
    Västervik
    Eller så fotar man rakt uppifrån och försök med att inte ha någon som helst lutning alls, och försök vara så centrerad som möjligt och skit i det där jävla paintstrecket.

11. kimn1904

kimn1904 Ewok

Haha ja de där strecket blev väl inte jättelyckat men mest för att visa vad jag menar

12. Anatta

Anatta Stormtrooper

Från:
    Sthlm
    :) Jag förstår.
    Jag skulle också vilja se utan strecket så centrerad bild som möjligt. Strecket spelar mig spratt just nu, så kan inte riktigt Se vad du menar.

13. kimn1904

kimn1904 Ewok

Vet ej om det syns på bilden ens. Men det är liiite snett. 20170312_134505.jpg

14. Anatta

Anatta Stormtrooper

Från:
    Sthlm
    Borde gå att mäta nedre hörnen på 12-index mot 11-index och mot 13-index. Borde ge en fingervisning hur snett det är.Just nu kan jag inte se det...med det sagt inte att jag menar att det inte är så ;)

15. Lyfali

Lyfali Rebel soldier

Från:
    Västervik
    Alltså, det kanske ser värre ut irl, det kan jag ju givetvis inte svara på, men sparade till och med ned bilden och zooma in mycket, och mätte med tummstock xD och jag kan inte se att den är särskilt mycket om ens något offcenter. men det kan ju vara jag som har svårt att bedöma bilden. hör av dig till den du köpte den utav och visa dem om möjligt klockan och säg att du vill ha en ny, det där kan ju inte vara något annat än fabrikationsfel?

16. kimn1904

kimn1904 Ewok

En annan Aquis jag testade hos AD'n igår märkte jag att urtavlan var lite sned på - därför tänker jag om jag går tillbaka med klockan och får en ny beställd till mig eller byter tavla på denna så kanske jag får någon annan avvikelse istället? Riktigt svårt läge

17. Lyfali

Lyfali Rebel soldier

Från:
    Västervik
    Tror verkligen inte att du får någon sned tavla, tror du kommer få en som ser fräsch ut, om ingen lämnar in och berättar att de finns lite produktionsfel så kommer ingen förändring ske heller.

18. simsalabim

simsalabim Ewok

Det här är vad som hände med min Oris Big Crown efter bara en och en halv månad. Beställd från jomashop så utan garanti. Lagning kostar 1300 kr. Plus tull och skatt som jag fick betala när jag hämtade ut den så här jag betalat ungefär lika mycket som jag skulle gjort hos AD. Men jag är besviken på den dåliga kvaliteten på Oris klockor. Vill ju inte gärna lägga den till försäljning heller när den redan har gått sönder en gång.

19. hasselnot

hasselnot Y-Wing pilot

Från:
    Stockholm
    En fristående urmakare kanske kan ordna drt åt dig?

20. simsalabim

simsalabim Ewok

Redan lämnat in den på auktoriserad service. Ska få tillbaka den nästa vecka.

21. Lyfali

Lyfali Rebel soldier

Från:
    Västervik
    Om man handlar på jomashop så har man väll fortfarande Oris 2 year world wide warrenty? det där borde ju vara fabrikationsfel?

22. simsalabim

simsalabim Ewok

Nej man får bara jomashops egen garanti och den täcker inte skador på krona :wtf:

23. Lyfali

Lyfali Rebel soldier

Från:
    Västervik
    okej, det suger ju lite :p

24. Dixie

Dixie X-Wing Pilot

Från:
    Skåne men utflyttad
    Jag gillar den. Lite mer smäcker i son look men fortf toolig. Nya visarna är snygga också.
    Håller med att den är mer "nätt" men att dra det åt dressad hållet är att ta i. I övrigt håller jag med dig fullt ut

Lägg av, dressare...

25. Nilas

Nilas Y-Wing pilot

Från:
    Norra Skåne
    Både länk och boett har ju blivit tunnare och därav enklare att få in under skjortärmen.
    Alltså "lite mer dressad" än sin föregångare.
    Tooligheten finns kvar om än något reducerad :).

26. Dixie

Dixie X-Wing Pilot

Från:
    Skåne men utflyttad
    Vi menar samma antagligen men jag emotsätter mig ditt ordval :confused:

27. Makkanxd

Makkanxd AT-ST driver

Från:
    Stockholm
    Jag tänker lite såhär.
    Den är nog mer dressad, visst men är det en tillräckligt stor skillnad för att man ska köpa den nya?

Anatta gillar detta.
  28. Nilas

Nilas Y-Wing pilot

Från:
    Norra Skåne
    Har man redan gamla modellen så är det tveksamt. Däremot kan den nya säkert locka till sig kunder som valt bort den tidigare modellen.

29. MaziK

MaziK X-Wing Pilot

30. Camo00

Camo00 AT-AT driver

Från:
    Malmö
    Min nya favoris... :rolleyes:
    20170313_101839.jpg

Andersml, Kson, Sistakvarten och 3 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield