• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Kson

Patek
2-Faktor
Har fått upp ögonen lite för Oris dam-utbud. Någon som har koll på dessa?

oris-aquis-date-73376524191rs-14.jpg





2b6f72fb44c85c7cdf986016404f6a88.jpg



oris-aquis-date-73376524151rs-14.jpg

@Sundström
:)
 

Bjornet

Breitling
Vad jobbigt det blev nu. Står i valet å kvalet och har varit sugen på en aquis date ett tag men så kommer den ena nyhet efter den andra att nya modeller är påväg att rulla in, men först till sommarn! Vad ska man göra nudå?!
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Funderar på att köpa en Aquis och är inte särskild förtjust i klockor på länk.
I och med den speciella infästningen är inte valmöjligheterna så många.
Hur är gummibandet på Aquis? mjukt, stelt?
Vad tycker ni som använd båda gummi och länk är mest komfortabelt?
 

Lindeberg

Omega
Gummit är hur bra som helst. Mjukt och fint och luktar gott. Kan också justeras i flera steg när det sitter på så det går lätt att anpassa efter hur varm man är.

Så gör som jag, köp Aquis på länk och köp till gummi. Jag köpte först ett svart och sen ett orange gummi, så jag är redo för alla eventualiteter. Trodde jag skulle sakna möjligheten att köra på nato, men det funkar skitbra tack vare att gummit är så skönt och lätt att använda. Länken är bra också för övrigt, men jag gillar gummit bättre.
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Gummit är hur bra som helst. Mjukt och fint och luktar gott. Kan också justeras i flera steg när det sitter på så det går lätt att anpassa efter hur varm man är.

Så gör som jag, köp Aquis på länk och köp till gummi. Jag köpte först ett svart och sen ett orange gummi, så jag är redo för alla eventualiteter. Trodde jag skulle sakna möjligheten att köra på nato, men det funkar skitbra tack vare att gummit är så skönt och lätt att använda. Länken är bra också för övrigt, men jag gillar gummit bättre.

Tackar. Exakt det jag hoppades höra!
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Gummit är hur bra som helst. Mjukt och fint och luktar gott. Kan också justeras i flera steg när det sitter på så det går lätt att anpassa efter hur varm man är.

Så gör som jag, köp Aquis på länk och köp till gummi. Jag köpte först ett svart och sen ett orange gummi, så jag är redo för alla eventualiteter. Trodde jag skulle sakna möjligheten att köra på nato, men det funkar skitbra tack vare att gummit är så skönt och lätt att använda. Länken är bra också för övrigt, men jag gillar gummit bättre.

+1
Jag gjorde samma sak. Jäkligt fint gummi och det justerbara låset är pretty awesome :)
 

Starship

Cartier
Instämmer i hyllningarna av gummit. Låset är som tidigare sagt grymt men det är också väldigt tjockt och man behöver vänja sig.
 
Var och klämde på några Diver 65'or idag... Borde vetat bättre än så:( Nu vill jag ju fanimej ha en...
Datumet på klockan 6, den fantastiskt snygga nitade länken, den kupade safirkristallen och världens ballaste jävla font! Wow vilken klocka!

Och vilket fantastiskt gummiband också!!
Finns ju en liten risk att jag måste köpa en sådan till sommarn nu:mad:
 
Topp