• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Mattias J

Omega
2-Faktor
Även i mitten av klockan sitter nog "paint-stecket" nån pixel fel. På 3 ställen sammanlagt. Börja med att rätta till detta så kan vi se sen.
 

Lyfali

Cartier
Eller så fotar man rakt uppifrån och försök med att inte ha någon som helst lutning alls, och försök vara så centrerad som möjligt och skit i det där jävla paintstrecket.
 

kimn1904

Breitling
:) Jag förstår.
Jag skulle också vilja se utan strecket så centrerad bild som möjligt. Strecket spelar mig spratt just nu, så kan inte riktigt Se vad du menar.

Vet ej om det syns på bilden ens. Men det är liiite snett.
20170312_134505.jpg
 

Lyfali

Cartier
Alltså, det kanske ser värre ut irl, det kan jag ju givetvis inte svara på, men sparade till och med ned bilden och zooma in mycket, och mätte med tummstock xD och jag kan inte se att den är särskilt mycket om ens något offcenter. men det kan ju vara jag som har svårt att bedöma bilden. hör av dig till den du köpte den utav och visa dem om möjligt klockan och säg att du vill ha en ny, det där kan ju inte vara något annat än fabrikationsfel?
 

kimn1904

Breitling
Alltså, det kanske ser värre ut irl, det kan jag ju givetvis inte svara på, men sparade till och med ned bilden och zooma in mycket, och mätte med tummstock xD och jag kan inte se att den är särskilt mycket om ens något offcenter. men det kan ju vara jag som har svårt att bedöma bilden. hör av dig till den du köpte den utav och visa dem om möjligt klockan och säg att du vill ha en ny, det där kan ju inte vara något annat än fabrikationsfel?
En annan Aquis jag testade hos AD'n igår märkte jag att urtavlan var lite sned på - därför tänker jag om jag går tillbaka med klockan och får en ny beställd till mig eller byter tavla på denna så kanske jag får någon annan avvikelse istället? Riktigt svårt läge
 

Lyfali

Cartier
En annan Aquis jag testade hos AD'n igår märkte jag att urtavlan var lite sned på - därför tänker jag om jag går tillbaka med klockan och får en ny beställd till mig eller byter tavla på denna så kanske jag får någon annan avvikelse istället? Riktigt svårt läge
Tror verkligen inte att du får någon sned tavla, tror du kommer få en som ser fräsch ut, om ingen lämnar in och berättar att de finns lite produktionsfel så kommer ingen förändring ske heller.
 

simsalabim

Breitling
Det här är vad som hände med min Oris Big Crown efter bara en och en halv månad. Beställd från jomashop så utan garanti. Lagning kostar 1300 kr. Plus tull och skatt som jag fick betala när jag hämtade ut den så här jag betalat ungefär lika mycket som jag skulle gjort hos AD. Men jag är besviken på den dåliga kvaliteten på Oris klockor. Vill ju inte gärna lägga den till försäljning heller när den redan har gått sönder en gång.


 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Det här är vad som hände med min Oris Big Crown efter bara en och en halv månad. Beställd från jomashop så utan garanti. Lagning kostar 1300 kr. Plus tull och skatt som jag fick betala när jag hämtade ut den så här jag betalat ungefär lika mycket som jag skulle gjort hos AD. Men jag är besviken på den dåliga kvaliteten på Oris klockor. Vill ju inte gärna lägga den till försäljning heller när den redan har gått sönder en gång.



En fristående urmakare kanske kan ordna drt åt dig?
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Vad tror ni om nya tunnare aquis? Listar 17400kr på länk.
IMG_1536.JPG
Jag gillar den. Lite mer smäcker i son look men fortf toolig. Nya visarna är snygga också.
Riktigt fin. Lite mer dressad. Perfekt som owg-klocka. En helt ok prissättning också.
Håller med att den är mer "nätt" men att dra det åt dressad hållet är att ta i. I övrigt håller jag med dig fullt ut

Det är ju Nice med en tunnare modell av vad som annars är en väldigt matcho klocka! Precis som @Nilas säger, en bra dressare för en överenskomlig peng!
Lägg av, dressare...
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Jag gillar den. Lite mer smäcker i son look men fortf toolig. Nya visarna är snygga också.
Håller med att den är mer "nätt" men att dra det åt dressad hållet är att ta i. I övrigt håller jag med dig fullt ut


Lägg av, dressare...
Både länk och boett har ju blivit tunnare och därav enklare att få in under skjortärmen.
Alltså "lite mer dressad" än sin föregångare.
Tooligheten finns kvar om än något reducerad :).
 

Makkanxd

Rolex
Jag tänker lite såhär.
Den är nog mer dressad, visst men är det en tillräckligt stor skillnad för att man ska köpa den nya?
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Vad tror ni man kan vänta sig under basel av oris? Själv ser jag gärna någon trevlig reissue lik sixty five men med lite mer uttalad index och lite högre WR.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Jag gillar den. Lite mer smäcker i son look men fortf toolig. Nya visarna är snygga också.
Håller med att den är mer "nätt" men att dra det åt dressad hållet är att ta i. I övrigt håller jag med dig fullt ut


Lägg av, dressare...

Haha okej, jag backar här! :p Att slänga in den i ett skåp med andra Dressare kanske är att ta i.... Men jag tror att du förstår vad jag menade med mitt uttalande. :)
 

Lindeberg

Omega
Nya Aquisen är riktigt snygg

+ visarnas och indexens design
+ att man tagit bort texten Automatic under loggan.

- hoppas de skickar med en mejsel så man kan byta mellan länk och gummi
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Nya Aquisen är riktigt snygg

+ visarnas och indexens design
+ att man tagit bort texten Automatic under loggan.

- hoppas de skickar med en mejsel så man kan byta mellan länk och gummi
Enl någon utvärderare på interwebset så va just det en nackdel - att man inte kan byta själv
 
Topp