• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Apollo1884

Cartier
2-Faktor
Tackar, hittat här i Sthlm för mellan 2,5 och 2,8 och undrar om det finns något utomlands kanske eller om det bara är att hosta upp här hemma?:)

Okey! Jag kollade oxå lite på nätet men det ligger runt där, ebay fanns det inte mkt på heller så kände att det är bara o hosta upp;) lägga upp en köpes här på KS kanske kan ge något har sätt några annonser att vissa vill köpa:)
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Okey! Jag kollade oxå lite på nätet men det ligger runt där, ebay fanns det inte mkt på heller så kände att det är bara o hosta upp;) lägga upp en köpes här på KS kanske kan ge något har sätt några annonser att vissa vill köpa:)
Ja det får väl bli så, har lagt upp en annons men tror folk håller dem stenhårt, det ska iaf jag göra:D
 

Apollo1884

Cartier
2-Faktor
IMG_0925.JPG
Tar en bira ;)
 

Emil4

Cartier
Bara jag som stört mig lite på att det inte går nyttja Nato på aquis?
Har börjat fila på en lösning. Ska väl försöka ha en prototyp klar snart. Första testet kommer skrivas ut i plast. Sen i skarpt läge blir det rostfritt och polerad/borstad likt orginallänk.
Kommer rymma ett 22mm nato
IMG_0474.JPG
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Bara jag som stört mig lite på att det inte går nyttja Nato på aquis?
Har börjat fila på en lösning. Ska väl försöka ha en prototyp klar snart. Första testet kommer skrivas ut i plast. Sen i skarpt läge blir det rostfritt och polerad/borstad likt orginallänk.
Kommer rymma ett 22mm nato
IMG_0474.JPG
Cool. Har sett ngt liknande till Oris innan. Kommer dock inte ihåg var... Men smart är det
 

Lyfali

Cartier
Bara jag som stört mig lite på att det inte går nyttja Nato på aquis?
Har börjat fila på en lösning. Ska väl försöka ha en prototyp klar snart. Första testet kommer skrivas ut i plast. Sen i skarpt läge blir det rostfritt och polerad/borstad likt orginallänk.
Kommer rymma ett 22mm nato
IMG_0474.JPG
jag är game!
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Äntligen kom det ett packat från England...
4 veckor, men väl värt att vänta på.
Prisvärt jämförd med vad jag hittat i Sverige och Tyskland. 157 pund inkl. frakt.

IMAG2670.jpg


Gummi!
IMAG2672.jpg


Hälften klart...
IMAG2673.jpg


Vansinnigt hur hårt skruvarna satt, men nu är det klart till sommar och bad...

IMAG2674.jpg
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Äntligen kom det ett packat från England...
4 veckor, men väl värt att vänta på.
Prisvärt jämförd med vad jag hittat i Sverige och Tyskland. 157 pund inkl. frakt.

IMAG2670.jpg


Gummi!
IMAG2672.jpg


Hälften klart...
IMAG2673.jpg


Vansinnigt hur hårt skruvarna satt, men nu är det klart till sommar och bad...

IMAG2674.jpg

Snyggt! Vart köpte du den ifrån?
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Relevant fråga
http://www.actimepieces.co.uk/watch-accessories/oris-watch-straps/
Skickade ett mail till [email protected]
Typisk engelsk sida som ser ut att vara från 90-talet och ett förfarande man känner igen om man tidigare har beställd delar till gamla bilar och liknande från England.
Det skall mailas lite artiga mail, bandet skall beställas från Oris, nya mail när bandet kommer till England, "Payment may be made now or when the strap is in stock whichever is convenient for you"...
 
Topp