• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Lindeberg

Omega
Äntligen kom det ett packat från England...
4 veckor, men väl värt att vänta på.
Prisvärt jämförd med vad jag hittat i Sverige och Tyskland. 157 pund inkl. frakt.

IMAG2670.jpg


Gummi!
IMAG2672.jpg


Hälften klart...
IMAG2673.jpg


Vansinnigt hur hårt skruvarna satt, men nu är det klart till sommar och bad...

IMAG2674.jpg

Visst är den härlig på gummi? :)
 

Gripen

Omega
Jag har ingen aning, men får man fråga vad den heter? den är ju vrål snygg.
Ja, den är väldig elegant. Själv bär jag mest dykarklockor, så det skulle isf bli en "grab and release" (tror jag det heter).
Har hunnit forska lite mer; modellserien heter Culture och som beg bör den väl gå på ett par tusen lappar.
 

Oak&Oscar

Breitling
Väldigt förtjust i Oris. Min första "riktiga" klocka var en Oris Small Second Date, en riktigt rejäl dykare som jag fortfarande äger. Har nu börjat snegla mot en pilot och fastnat för Oris BC3 eller en Pro Pilot. Någon som har erfarenhet av dessa klockor?
 

Emil4

Cartier
Äntligen kom det ett packat från England...
4 veckor, men väl värt att vänta på.
Prisvärt jämförd med vad jag hittat i Sverige och Tyskland. 157 pund inkl. frakt.

IMAG2670.jpg


Gummi!
IMAG2672.jpg


Hälften klart...
IMAG2673.jpg


Vansinnigt hur hårt skruvarna satt, men nu är det klart till sommar och bad...

IMAG2674.jpg


Grymt!
Måste fråga, vad har du hittat boetthållaren?
Ser något mer gedigen ut än det jag hittat.
 

SwissMade

Breitling
Väldigt förtjust i Oris. Min första "riktiga" klocka var en Oris Small Second Date, en riktigt rejäl dykare som jag fortfarande äger. Har nu börjat snegla mot en pilot och fastnat för Oris BC3 eller en Pro Pilot. Någon som har erfarenhet av dessa klockor?

Jag började min "klockkarriär" med en Oris Aquis och följde upp den med en Oris Big crown pro pilot day date. Båda två är, enligt mig, fantastiska klockor i sin prisklass.
Jag tycker helt klart att du ska svänga förbi en AD och få på en pilot på armen. Gärna på Nato.
 

lofgreno

Audemars
Jag började min "klockkarriär" med en Oris Aquis och följde upp den med en Oris Big crown pro pilot day date. Båda två är, enligt mig, fantastiska klockor i sin prisklass.
Jag tycker helt klart att du ska svänga förbi en AD och få på en pilot på armen. Gärna på Nato.
Kul att höra. Har ögonen på pro pilot big Crown date. Den ska införskaffas snart. ☺
 

Emil4

Cartier
Jag började min "klockkarriär" med en Oris Aquis och följde upp den med en Oris Big crown pro pilot day date. Båda två är, enligt mig, fantastiska klockor i sin prisklass.
Jag tycker helt klart att du ska svänga förbi en AD och få på en pilot på armen. Gärna på Nato.
Håller med, aquis är en grym klocka. Har sneglat på big crown också. Dock blir nog nästa oris en 40mm 65:a på gummi.
 

Emil4

Cartier
Fick en tjusig bok av dom trevliga herrarna på klockmaster Globen idag när jag var förbi.
Så nu blir det kanske lite läsning endå.
 

Bilagor

  • IMG_0670.JPG
    IMG_0670.JPG
    292.5 KB · Visningar: 36
  • IMG_0671.JPG
    IMG_0671.JPG
    163.6 KB · Visningar: 37

injection

Omega
chrono24 är säkert billigt, gråhandlare. men skulle rekomendera att handla av AD =) feel good och går säkert att pruta nu när nya modellen kommer.
Hur är det med Uret.se? vad är rimligt pris för en ny Aquis? Vill gärna köpa en ny men vet inte vilka AD det finns i Malmö, kanske Huke..
några du rekommenderar man kan handla på nätet ifrån?
 
Topp