• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

kirex

Cartier
Yes, jag har en Oris också. Det är en Oris Aquis Chrono Titane Tungsten. En tålig beater med bezelring i tungsten eller volfram på svenska, för övrigt samma material som glödtråden är gjord av i gamla glödlampor.
Oris Aquis Chrono Titane Tungsten.jpg
 

orismania

Breitling
Nån som vet hur man får upp lite shine i titan länken igen? är det in till fabrik som gäller eller? lite tricky med titan?
 

Englunds

Breitling
Jag bidrar med denna som jag burit med stor glädje i ett antal år :) Den skulle f.ö kunna vara till salu (ångrar mig medans jag skriver detta :confused:) om någon är intresserad då jag funderar på att eventuellt prova en ny Oris till nästa sommar. De är bara för trevliga för att inte ha minst en utav :)
Oris.jpg
:)
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
pate3aqe.jpg
qubyme6e.jpg

Fantastiskt vacker. Icke dykare. Tyvärr helt värdelös. Tre resor till urmakare men den går endå fortare och fortare. Skitklocka
 

VRD

Cartier
Den här lille rackaren på 44mm får en hel del handledstid, dock ett minus är ju att länken är väldigt speciell, finns ju inte mycket att variera sig med, samtidigt älskar jag länken [emoji1] .

ad76c26c1223ade032763eae3d8a48c7.jpg


b7ffb6652d877763145beb2227f6a3f5.jpg


a0406d13dbcc8bc91a44c25a149d970f.jpg
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Oris står högt i kurs hos mig. Är inne på min 3:e dykare och det lär garanterat bli fler. Min är köpt på gummi men beställde och fick hem en stållänk igår. Skönt att variera och känns mer sommar med gummit.

Nya gummit f.ö känns som ett steg upp i kvalitet med det nya viklåset och ett plus är ju att man slipper klippa.

Oerhört mkt klocka för pengen det får man verkligen med Oris.
20150310_111109(0).jpg
 
Topp