• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Orologi Calamai G50

Sonos

Omega
Hej,

Det är som så att jag såg en bild på en klocka vid namn Orologi Calamai G50 och jag blev sugen på att veta pris och lite info om den. Jag hittade ett youtubeklipp och deras hemsida där jag fick ungefär samma information som i klippet.


Med andra ord vill jag ha hjälp av er watch lovers! Vad har ni för information som kan hjälpa en vilsen själ? Det verkar som att klockan görs efter beställning, kan det stämma?

Calamai-G50.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag vet inte vad jag ska tycka om den här, kul med materialvalet men såg inte tavlan lite billig ut? Vad är det för urverk, ett justerat ETA?
Om den inte kostar så mycket kan den väl vara kul att testa, även om jag skulle tro att andrahandsvärdet nog inte är så bra...

Påminner den lite om Sinn i formspråket?
 

Sonos

Omega
Jag gillar bakgrunden till klockan. Kan hålla med om att tavlan ser lite lite billig ut. Däremot vet jag inget om urverket, eftersom jag inte hittar någon information. Inget pris heller, vilket stör mig.

Ska jag helt enkelt lägga ner fallet eller sitter någon KS'are på en ledtråd eller två? ;)
 
Topp