• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oså.. blev man med en Rolle till....

petank

Omega
...en Datejust 1601 från 1970 på en riktigt skön jubileelänk. I köpet ingick även en Sigmatavla. Är lite i valet och kvalet om jag ska byta tavla. Nja, den får "bo in sig" på armen ett tag så får vi se. Hur som haver, den här DJn tycker jag passar i alla situationer, såväl i kostym som i vardagen på jobbet.


rolex_dj_1601_1970_1.jpg

Nu börjar klockbudgeten att ”skeva”, måste nog göra mig av med min Breitling Super ocean eller min Longines Charles Lindberg, eller nåt annat för att få lite balans i budgeten. Kanske ska man lägga krutet på bara ett märke? Många funderingar blir det. Får sova på saken…
Återkommer antagligen under Köp&Sälj.
 

Galaxy

Rolex
Verkligen en perfekt allround-klocka! Det blir förhoppningsvis mitt nästa stora inköp (i alla fall om studiebidraget låter sig sparas). :) Grattis!
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Är vi säker på det?

Dels att sigma bara finns för vitguld och inte rött guld också? Och dels att de inte har tritium? Eller menar du att det finns tavlor som enbart är märkta med sigma och inte 't'?

För det finns ju - sigma t swiss t sigma - tavlor.

Kul klocka hur som! Grattis!
Jag skrev förstås fel. Så går det när man skriver i all hast :)

Guldindex (alltså inte bara vitguld) ska det vara! Har för mig att Marcello Pisani menar att det också saknas tritium på själva indexmarkörerna.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag skrev förstås fel. Så går det när man skriver i all hast :)

Guldindex (alltså inte bara vitguld) ska det vara! Har för mig att Marcello menar att det också saknas tritium på själva indexmarkörerna.

Okej. Då är jag med. Kanske.

Jag har nämligen tritium på min sigma-tavla. Dock inte PÅ själva index. Men det vet jag inte om några DJs/DDs har.
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Okej. Då är jag med. Kanske.

Jag har nämligen tritium på min sigma-tavla. Dock inte PÅ själva index. Men det vet jag inte om några DJs/DDs har.
Måste ändå säga att jag inte är övertygad. Minns att Steve P hade en sigma med diamantindex och har efter det sett ytterligare någon som uppenbarligen har fabriksmonterade diamanter på sigma-urtavla. Kan ju vara så att Rolex helt enkelt använde tillgängliga sigma-tavlor att montera på... Sista ordet är nog inte sagt.

Trevlig beater är det iaf!
 

petank

Omega
Är vi säker på det?

Dels att sigma bara finns för vitguld och inte rött guld också? Och dels att de inte har tritium? Eller menar du att det finns tavlor som enbart är märkta med sigma och inte 't'?

För det finns ju - sigma t swiss t sigma - tavlor.

Kul klocka hur som! Grattis!

Tackar för det. När det gäller allt kring Sigmatavlan är jag inte världsmästare i kunskap på den. Det jag vet, är att indexen ska vara i vitguld. Och min Sigmatavla är märkt Q T SWISS T Q. Någon som har mer kunskap kring det?
 
Topp