• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oså.. blev man med en Rolle till....

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Tackar för det. När det gäller allt kring Sigmatavlan är jag inte världsmästare i kunskap på den. Det jag vet, är att indexen ska vara i vitguld. Och min Sigmatavla är märkt Q T SWISS T Q. Någon som har mer kunskap kring det?

Jag har samma märkning:

G4Z936Y.jpg


Dvs. vitguldsindex men ändå tritium - i lysmassan - ovanför index.

Jag har förstått det som att sigma-märkningen var någon form av lagkrav/bransch-överenskommelse som gällde alla tavlor med guldinnehåll som rann ut i sanden och försvann. Därmed är de sigma-märkta tavlorna något ovanligare.
 

petank

Omega
Jag har samma märkning:

G4Z936Y.jpg


Dvs. vitguldsindex men ändå tritium - i lysmassan - ovanför index.

Jag har förstått det som att sigma-märkningen var någon form av lagkrav/bransch-överenskommelse som gällde alla tavlor med guldinnehåll som rann ut i sanden och försvann. Därmed är de sigma-märkta tavlorna något ovanligare.

Tackar för infon, blir något att kolla upp. Man måste väl ändå veta vad man har i sin samling... :confused:
För övrigt: Vilken jäkla snygg DJ och snyggt band (rocka?). Estetiskt perfekt!!!
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Jag har samma märkning:

[bild]

Dvs. vitguldsindex men ändå tritium - i lysmassan - ovanför index.

Jag har förstått det som att sigma-märkningen var någon form av lagkrav/bransch-överenskommelse som gällde alla tavlor med guldinnehåll som rann ut i sanden och försvann. Därmed är de sigma-märkta tavlorna något ovanligare.

Rockan är väldigt trevlig!

För att fortsätta sigma-diskussionen (kanske skulle ha en egen tråd). Här har du Steve Ps gamla (fabriks-)diamant-sigma. Tror nog, som jag skrev innan, att Rolex bara använde de tavlor som fanns tillgängliga.
pg1802.jpg
 

petank

Omega
Rockan är väldigt trevlig!

För att fortsätta sigma-diskussionen (kanske skulle ha en egen tråd). Här har du Steve Ps gamla (fabriks-)diamant-sigma. Tror nog, som jag skrev innan, att Rolex bara använde de tavlor som fanns tillgängliga.
pg1802.jpg

Snygg, men diamanter blir lite för mycket bling-bling i min smak.
Kanske läge för en egen Sigma-tråd som du säger. Jag är dock för okunnig för att starta en sådan. Någon som vill?
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till en riktigt tjusig klocka. Och så fick man lära sig lite nytt om tavlor i tråden också. Kan inte vara bättre!
mvh
garfield
 

petank

Omega
Topp