• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oskyddad kolafärgad glädje -59

Tom H

Breitling
Dette er en av de fineste 5508 jeg har sett, skiven ser urørt ut med radium timemarkører og viserne ser også ut som de er urørt. Bezelinsert ser også orginalt og fint ut, det er ikke mange 5508 i dag som er orginale. Denne er nydelig.
Tom
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Dette er en av de fineste 5508 jeg har sett, skiven ser urørt ut med radium timemarkører og viserne ser også ut som de er urørt. Bezelinsert ser også orginalt og fint ut, det er ikke mange 5508 i dag som er orginale. Denne er nydelig.
Tom
Precis detta fick mig på kroken :) ovanligt med fina 5508. Tack
 

thomastheswede

Audemars
Den här klockan är för mig allt vad vintage handlar om. Orörd och så otroligt personlig.

Kan du inte langa in den och frugans i "äldsta Rolex:en"-tråden också så samlar vi allt riktigt gammalt på ett ställe?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Väldigt konstig filosofi från Rolex. Omega och PP som exempel servar allt, sedan kostar det iofs en hacka att få sin klocka servad men om man vill går det. När marknaden för vintage Rolex är så galen som den är har jag svårt att se varför Rolex helt struntar i det kundunderlaget. Mycket märkligt.

Rolex har väl en heritage-avdelning som servar gammeldaytonor osv?
 

Pope

Cartier
Åh herre javvlar! Graaaaaaaal!!!
Jätte-Grattis till denna fantastiska klocka.

Körde 560:- 1959 genom historia.se's jämförelsepris. Enligt dem motsvarar det 6841:- i dagens pengavärde.
Du har väl inte gett mer än så? Den är ju begagnad också. :)
 
Topp