• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Åka på semester

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag och broder andheg, har pratat lite löst om, att kanske åka iväg på semester tillsammans. Vi har aldrig träffats, men har ett gemensamt stort intresse för klockor. Vi har säkert flera andra saker gemensamt om vi nu skulle ta reda på det.

Men min fråga, eller tanke är. Var länge sedan man åkte iväg några grabbar på semester, ha kul, dricka några bira, käka god mat osv. Skulle det finnas något intresse och samla ihop ett gäng och sticka iväg en vecka på solsemester.

Låter j.. dumt, det tycker jag också, men visst skulle det vara ruggigt kul. Så är det några fler som kanske skulle vilja haka på mig och andheg :snaphappy: :D:cool::cigar::p. När får vi komma överens om, lättast att göra det mer mot sommaren kanske. Vad vi åker, tja där det finns mycket sol, Grekland, Spanien, Turkiet finns andra ställen också, kom med förslag vetja.
 

babanker

Panerai
image.jpg
 

HeliDive

Cartier
Dubai kanske är något? Sol, bad och extremt bra för att spana klockor ;)

Instämmer! Dubai rekommenderas starkt om man vill kombinera klockor med sol & bad. :)

Se bara till att bo i 'rätt' emirat bara! Bodde. Lite utanför Dubai på ett 5 stjärnigt Hilton hotell, men bara alkoholfritt :facepalm:

Löste sig dock; det är billigt att åka taxi i Dubai :D

Ett besök i Abu Dhabi med tillhörande Ferarri Word kan ju också vara på sin plats :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Har haft en del trevlig interaktion med andheg (nej för fan era snuskhummrar, inget sånt!), och träffat den gode Af Sjodahl på Stockholms-GTG:n senast. Båda är riktigt trevliga och hyvens gossar, så hade omständigheterna varit andra hade jag inte varit sen att hoppa på; tycker en gemensam resa är en fin idé!
Med fästmö och en fyramånaderstös på hemmaplan måste dock semesterveckorna för närvarande uteslutande allokeras åt deras håll :baby:
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har haft en del trevlig interaktion med andheg (nej för fan era snuskhummrar, inget sånt!), och träffat den gode Af Sjodahl på Stockholms-GTG:n senast. Båda är riktigt trevliga och hyvens gossar, så hade omständigheterna varit andra hade jag inte varit sen att hoppa på; tycker en gemensam resa är en fin idé!
Med fästmö och en fyramånaderstös på hemmaplan måste dock semesterveckorna för närvarande uteslutande allokeras åt deras håll :baby:



Hehe...det samma till dig min kära Palenkovich, låter som en bra idé att vara kvar på hemmaplan och ta hand om tösen denna gången i alla fall. Går ju fler tåg som sagt, vi får se ifall det blir en första gång först och främst.
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Själv är jag sugen på en resa till Glashütte! Nomos har jag redan pratat med och dom tar gärna emot ett gäng för en rundtur i fabriken. Måste bara kolla om A. Lange & Söhne kan ordna något liknande!
 
Topp