• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

ollkli

Rolex
2-Faktor
Nice! Hur funkar Brewstern, tycker du?

Måste komma igång med min bryggning...
Gick en kurs i somras & köpte en Braumeiser & all utrustning, men inte kommit igång ännu...

I helgen, kanske!

Vi borde kanske starta en ölbryggningstråd här på Lifestyle?


För mig var det premiär bryggning igår. En kompis som köpt och snöat in på det hela. Ölen blir fantastisk! Den sorten dom bryggt mest utav kallas Smäck Smäck Apa och ligger väldigt nära en IPA (Brewdog Punk IPA som kan köpas på bolaget är slående lik i smaken.) Är du intresserad så kan jag bistå med recept.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
För mig var det premiär bryggning igår. En kompis som köpt och snöat in på det hela. Ölen blir fantastisk! Den sorten dom bryggt mest utav kallas Smäck Smäck Apa och ligger väldigt nära en IPA (Brewdog Punk IPA som kan köpas på bolaget är slående lik i smaken.) Är du intresserad så kan jag bistå med recept.

Mer än gärna! APA gillar jag å det jag ska brygga i helgen(?) är just en APA. Å Brewdog gör ju bra grejer.

Bara det inte blir FÖR fruktigt/humligt.

PM, tack! :)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
För mig var det premiär bryggning igår. En kompis som köpt och snöat in på det hela. Ölen blir fantastisk! Den sorten dom bryggt mest utav kallas Smäck Smäck Apa och ligger väldigt nära en IPA (Brewdog Punk IPA som kan köpas på bolaget är slående lik i smaken.) Är du intresserad så kan jag bistå med recept.

Å föresten; lycka till med din brygd, hoppas allt går bra!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Rekommenderar denna - Kona Brewing Big Wave Golden Ale. En frisk öl som lätt råkar åka ner i strupen. Ett par för många, kanske...

image.jpg
 

fretig

Cartier
Bumpar denna istället för att starta en ny. Vi är ett gäng, blir nog runt 5 st, som är sugna på att gå på ölprovning i Stockholm. Någon som kan tipsa om var det hålls bra provningar? Hur är Monks?

Sent svar men:
Tycker Mikkellers bar lämpar sig väl för provningar. Sen håller även Brewdog en del provningar i sin bar.
 

fretig

Cartier
På tal om Mikkeller och Brew Dog. De gör jävla bra alkoholfri sommaröl. Perfekt när man är sugen på en öl men av olika anledningar inte får dricka alkohol.
491882.JPG
830913.JPG
Just Drinkin the sun räddade många söndagar i somras. Båt och bil in från landet medger ingen öl med alkohol. Fantastiskt hur mycket smak de fått in!
 

WBergdahl

Panerai
Fan...men det är inte så att de tar in ett nytt parti nästa vinter?

Så kan det mycket väl vara... Har dock ingen info om det, kan ta och fråga någon dag om jag kommer ihåg! :)

Då är det Nanny State och Drink in the sun kvar då. Inga andra tips på bra alkoholfria?

Tyvärr inte... Håller mig till vanlig öl, då den alkoholfria brukar vara så ruskigt tråkig :(
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Nebuchadnezzar. Tyvärr finns det inte på alla ställen, men det är klart värt att söka efter. Det är en Dubbel-IPA på 8,5% som bryggts i Belgien. Ölet innehåller tre olika sorters amerikansk humle. Det har vunnit priser som bästa öl och vad jag tror mig veta är initiativtagarna från Stockholm som, på modernt sätt, söker bryggerier att samarbeta med om man inte har eget bryggeri. Omnipollo heter Företaget. Kul!

Förlåt, jag snodde bilden från nätet.
IMG_4008.jpg
 

fretig

Cartier
Nebuchadnezzar. Tyvärr finns det inte på alla ställen, men det är klart värt att söka efter. Det är en Dubbel-IPA på 8,5% som bryggts i Belgien. Ölet innehåller tre olika sorters amerikansk humle. Det har vunnit priser som bästa öl och vad jag tror mig veta är initiativtagarna från Stockholm som, på modernt sätt, söker bryggerier att samarbeta med om man inte har eget bryggeri. Omnipollo heter Företaget. Kul!

Förlåt, jag snodde bilden från nätet.
IMG_4008.jpg

Omnipollo håller som bäst på att färdigställa en egen bar i Sthlm =)
 

WBergdahl

Panerai
Nebuchadnezzar. Tyvärr finns det inte på alla ställen, men det är klart värt att söka efter. Det är en Dubbel-IPA på 8,5% som bryggts i Belgien. Ölet innehåller tre olika sorters amerikansk humle. Det har vunnit priser som bästa öl och vad jag tror mig veta är initiativtagarna från Stockholm som, på modernt sätt, söker bryggerier att samarbeta med om man inte har eget bryggeri. Omnipollo heter Företaget. Kul!

Förlåt, jag snodde bilden från nätet.
IMG_4008.jpg

Den är god, men i mina ögon inte 30kr-god...
Testa Mazarin eller Fatamorgana från Omnipollo, dom är rusktigt bra i mitt tycke :) (Flaskorna är coola också ;))
 
Topp