• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: accessoarer - kör ni med det?

Ajax

Omega
Har ni något på kroppen förrutom klockan? :) Själv kör jag ett armband från Omega samt ett gult Livestrong-armband. Valde att ta på det efter att min mor hade gått bort i cancer för några år sedan. Sedan dess har det ju uppdagats att Armstrong har cyklat dopad, men jag tycker ändå inte det tar bort något av den goda gärningen som faktiskt livestrong utgjort, som samlat så mycket pengar till cancerforskning. I övrigt har jag ett halsband med mitt favoritlag i Fotboll, AFC Ajax, samt ett par tatueringar :)



d59bcaf8.jpg
 

Camo00

Patek
Re: Sv: OT: accessoarer - kör ni med det?

Klocka och vigselring alltid. Ibland solglasögon. Oftast mössa/keps och snygga skor... :)
 

carlanton

Audemars
Jag hade en liten förlovningsring en gång i tiden, men den är försvunnen sedan länge. Förlovningsobjektet i fråga är dock kvar. Annars bär jag inga accessoarer förutom en Supreme-ryggsäck och en ullkeps som var jävligt hipp förra sommaren typ.

Det enda smycket jag kan tänka mig att bära är en stor mexikansk bikerring, alltså typ såhär:

mexican-ring_b.jpg
 

Gavve

Greven
2-Faktor
I sällsynta fall armband på högerarmen i form av flätat läder, aldrig på samma arm som klockan, tar fokus från klockan så att säga. Till kavaj (numera allt för sällan) bärs alltid näsduk.
 
C

Crowolf

Guest
En del hemsnickrade armband och alltid det här:


Liten skalle i ben, ett vargkors, sköldpadda och nyckeln till frugans kyskhetsbälte. : )


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1357488492.039070.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357488492.039070.jpg
    45.4 KB · Visningar: 512

Wi

NLA
2-Faktor
Detaljer gör helheten!
Man kan ha sjukt tråkiga kläder på sig och rädda det med hjälp av accessoarer!
Glasögon/solglasögon, schyssta armband, fint skärp, fina strumpor och portfölj/väska.

Jeans + vit t-shirt = tråkigt.
Jeans + vit t-shirt + klocka + skärp som matchar skorna + armband + solglasögon = Färdig för att ligga
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Fast ibland kan det vara snyggast att bara hålla det enkelt. Många av de gamla stilikonerna, tänk McQueen eller Dean bar ju ofta bara enfärgade t-shirts och jeans, Steve med sin Sub till.
 

Wi

NLA
2-Faktor
easy rider skrev:
Fast ibland kan det vara snyggast att bara hålla det enkelt. Många av de gamla stilikonerna, tänk McQueen eller Dean bar ju ofta bara enfärgade t-shirts och jeans, Steve med sin Sub till.

Absolut,
gör man det dock rätt så blir det ändå enkelt. Jag gillar det cleant, och något som bättrar det cleana är en fin balans i accessoarerna =)

Viktigt att det inte ser över-matchat ut!
 

Målarn

The Steak
halvkilos kejsarlänk i guld :) då och då, armband (bland annat den jag fick av Masterkiller med dödskallarna :D) och Ingen ring här nej :lol:
 

Josef B

Bestraffaren
Kör alltid med klocka och mitt guldhalsband som jag fick från mormor :) Men det är alltid kul med plånböcker, korthållare, bälten och dylikt, av högsta kvaletutta och gärna också från dyra modehus :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Shuriken, klocka och sexpanther är allt man behöver

[video]http://youtu.be/zLq2-uZd5LY[/video]
 

Wi

NLA
2-Faktor
Wii skrev:
endast utomlands..hemma i sverige känns det lite….lite larvigt

? Kör du hästhandlarplåna med gummisnodd runtomkring eller? :D[/quote]

höhö =)
Nää, i sverige använder jag korthållare. Den håller mina två bankkort, mitt körkort, gymkortet och alltid en femhundring. Det enda man behöver =)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Kanske inte accessoarer på det viset, men lämnar inte hemmet utan de här prylarna.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1357512116.253768.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357512116.253768.jpg
    128.4 KB · Visningar: 249

Ajax

Omega
daviden skrev:
Kanske inte accessoarer på det viset, men lämnar inte hemmet utan de här prylarna.

Måste säga att den där Tudorn hamnar längre och längre upp min min wanted-lista :) Har aldrig direkt fallit för Tudor innan, men denna är riktigt fin.
 

meo_swe

Audemars
En silverring på höger ringfinger, ibland ett armband i svart/orange. Och på sommaren så åker Ray-bansen fram :D
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Armband som jag fick av TomasBC:

th_C586C883-5678-450D-A1AD-3170CC3FC900-3396-000005FE4B5CBBAD.jpg


Om det blir något annat så är det ytterligare ett armband från Kiel James Patrick.
 
Topp