• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: American Optics

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Satte mig just på mitt sista par RayBans så det är hög tid att göra slag i saken och beställa några par AO:s, något jag funderat på en längre tid. Inte särskilt sugen på att beställa från den svenska återförsäljaren och betala en tusing paret. Någon som har tips på vart man beställer? Inom/utom EU?
Som jag förstått det så finns de i två storlekar. Vad är att föredra om man har en normalstor skalle (hattstrl 61).

Sitter någon på andra bra solbrilletips så bjucka gärna på dem också.

JoberMan
 

plattfot

Rolex
Du kan alltid göra en fuling och prova AO på glasögonbutiken på sveavägen som säljer dem innan du bestämmer dig.

Själv är jag förutsägbar och kör med Persol och Carrera.
 

trumpetera

Panerai
Jag köpte mina på eBay nya med box osv. Köpte dom större, trots att den mindre storleken är originalet. Det har jag inte ångrat. De små hade sett konstiga ut på mig, och jag har 58 i hattstorlek....
 

John R

Panerai
Colla briller, googlade lite och då kom dök denna bilden upp:

iHW93sK.jpg


John R
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Här är mina, köpta i en surplus butik i NY.
Gav 58 dollares. Jag har dom stora, och skalle i stl 63.
qu4a2eru.jpg
azapasy9.jpg
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Har ett par Randolphs någonstans, använde dem när jag hade flygcert. De är dock snea och vinda efter att jag varit lite oaktsam i yngre dagar.
Nu är det Ray-ban vid glassning och Oakley alt Peltor på jobbet.
 

LtCariad

Omega
2-Faktor
AO-brillorna är sjukt nice, och i kombo med den gamla 105.012:an...mmm. Använder även ett par Ray Ban Caravan som har lite liknande känsla. Längtar till sol och bad :)
 
Topp