• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT ang. OT: Ett anspråkslöst förslag

frere

Audemars
2-Faktor
Med jämna mellanrum verkar idén om en specifik OT-del dyka upp, men hittills har den mig veterligen inte provats annat än för bråktrådar. Jag har inte heller varit någon förespråkare av den - varför ha en särskild kategori för trams och bråk, liksom? Samtidigt är det ett faktum att "diskussion" med sina 5000 trådar har 15 ggr fler inlägg än vintage, 10 ggr fler än K&S och 100 ggr fler än recensioner och hemslöjd. Det har blivit en jättesektion som absolut skulle tåla lite uppdelning.

Nu på sistone tycker jag att vi har haft ett par långa, bra och intressanta trådar som till mångas förtret samtidigt varit väldigt, väldigt OT. Väskor, skor, grillsåser, sommarbilar, skäggvård, racercyklar, TV-serier - vi verkar ha många gemensamma intressen utöver klockorna. Kanske skulle man kunna lyfta ut just de här trådarna till en egen del. Ingen OT-del för fyllepostning och tillmälen alltså, utan snarare en kvalitativ Stil & livsstil-del. Det behöver inte bli mindre högt till tak i diskussionsdelen för det, men de som inte bryr sig om skoblock och gasolgrillar slipper läsa om sånt. Och de som gillar det får skriva hur mycket som helst utan att det börjar muttras.

Säg att skulle jag skulle vilja diskutera material i jeansknappar med några andra denim-muppar. De flesta av mina fysiska vänner bryr sig inte nämnvärt, jag orkar inte börja hänga på ett särskilt jeansforum igen och jag vet att det finns andra här med samma intresse. Varför inte testa ett tag?

(Om frågan är så stött och blött att alla är trötta på den tar jag inte illa upp om tråden spärras eller tas bort!)
 

calzone

Vacheron
Väldigt bra förslag, jag har alldrig sett att mod har tagit bort eller låst en tråd, enda jag sett är Denke som trollar med mina inlägg :D
 

David

Bödeln
Onödigt (och potentiellt skitdåligt) tycker jag. Normalt spelar det inte någon större roll eftersom jag använder tapatalk, men det är tröttsamt med avdelningar de gånger jag använder web-gränssnittet. Uppdelade forum är döda forum, och det är till stor del OT som gör KS unikt.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jag är för tanken på en separat OT del på detta eminenta forum. Behöver inte bara bli trams på en sådan del, utan följer man bara etiketten som på "Diskussion" så blir det bra. Så slipper man "skämmas" för sina OT-trådar... (vet i f-n om jag nå´nsin har startat nå´n - jo föresten; nå´t resetips har jag nog bett om), men jag är klart för separata OT-delar på forum i det stora hela. Som sagt; det finns mycket kompetens & intresanta saker att diskutera utanför det gemensamma som för oss hit.

Jag röstar för!
(inte för att detta är nå´n j-la omröstning iofs...) ;)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hmm...störs inte av OT-trådar på Diskussion i dagsläget i och med att det är såpass få i relation till klockrelaterat material.
Det är också roligt att få klocktrådarna lite uppblandade med OT emellanåt (så man inte snöar in helt)!:p

Så...alltså...enligt mig kan de vara kvar under diskussionsforumet, och behöver inte en egen plats i dagsläget.
 

TKVF

Panerai
Väldigt bra förslag, jag har alldrig sett att mod har tagit bort eller låst en tråd, enda jag sett är Denke som trollar med mina inlägg :D
Hoppas att han ändrade här också :)

För övrigt gillar jag OT-trådarna. Det gör att man kan hitta lite nya stilprlar som passar in i en modern mans liv. Så länge det inte rör gayväskorna ;)
 

TKVF

Panerai
Är det här ett mansforum? Trodde det var klockor som var ämnet.
Japp. Men är det OT så gäller det ju inte klockor... Ja, för övrigt är det kanske inte en forum för män, men då jag gissar att de allra flesta här inne är män, så skrev jag så. Vet att det finns ett par tjejer. Hoppas att ni ändå förstår.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Onödigt (och potentiellt skitdåligt) tycker jag. Normalt spelar det inte någon större roll eftersom jag använder tapatalk, men det är tröttsamt med avdelningar de gånger jag använder web-gränssnittet. Uppdelade forum är döda forum, och det är till stor del OT som gör KS unikt.

Ord och inga visor, bra! Jag föreslår alltså inte att dränera diskussionsdelen på alla OT-trådar. Just nu är det 5 av de 50 översta trådarna (hud, tv, väskor, cabbar, öl) som skulle passa som potentiella långkörartrådar i en egen forumdel. Grovt räknat lika mycket aktivitet som i vintage. Tror att det

Använder inte tapatalk så mitt perspektiv kan också vara annorlunda pga det.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Mitt stalltips: står det OT på en tråd, gå inte in i den om ni irriterar er så massa mycket samt sluta kommentera så är problemet löst!
Det måste väl vara den bästa lösningen ?
 

frere

Audemars
2-Faktor
Och vilka slutsatser bör man rimligtvis kunna dra av detta?

:angel:

Det finns två forumdelar som är mindre använda, men som ändå verkar ses som tillräckligt livaktiga för att få finnas kvar. Jag tycker att vintage är en sektion med intressant läsning och många högkvalitativa inlägg, även om jag inte besöker den dagligen.
 

JayJay

Rolex
Jag gillar verkligen OT-trådarna. Det finns många här som har breda kunskaper om allt möjligt. Dock är jag för en separat del då jag tycker att OT-trådarna ibland tar för stor plats på diskussionsdelens förstasida. Plus att man då kan posta mer OT utan att skämmas (ngt jag idag försöker undvika).
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
OT är en sak med det som stör mest är att vissa verkar ha förväxlat KS med sitt eget facebook konto. Ryggdunkningstrådarna står mig upp i halsen.

Forumprofil: "Titta vad häftig jag är när jag käkar dyr mat med min klocka i bakgrunden"
Wannabee1: "Fan vad cool du är"
Wannabee2: "En dag ska jag bli lika cool som du"
Wannabee3: "Jag tycker faktiskt jag är lite häftig när jag sitter och käkar med min 1/100 så dyra klocka faktiskt"
osv

Forumprofil: "Titta vad cool jag är när jag använder min dyra klocka på ett farligt sätt så den kanske kan få en repa"
Wannabee1: "Fan vad cool du är"
Wannabee2: "En dag ska jag bli lika cool som du"
osv

Vill ni visa upp vad ni käkar eller vart ni åker på semester så använd Instagram och håll det här forumet klockrelevant
 

carlanton

Audemars
OT är en sak med det som stör mest är att vissa verkar ha förväxlat KS med sitt eget facebook konto. Ryggdunkningstrådarna står mig upp i halsen.

Forumprofil: "Titta vad häftig jag är när jag käkar dyr mat med min klocka i bakgrunden"
Wannabee1: "Fan vad cool du är"
Wannabee2: "En dag ska jag bli lika cool som du"
Wannabee3: "Jag tycker faktiskt jag är lite häftig när jag sitter och käkar med min 1/100 så dyra klocka faktiskt"
osv

Forumprofil: "Titta vad cool jag är när jag använder min dyra klocka på ett farligt sätt så den kanske kan få en repa"
Wannabee1: "Fan vad cool du är"
Wannabee2: "En dag ska jag bli lika cool som du"
osv

Vill ni visa upp vad ni käkar eller vart ni åker på semester så använd Instagram och håll det här forumet klockrelevant

Du måste ju inte läsa trådarna.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Eftersom rubrikerna vanligen är intetsägande så måste man vada igenom en massa sånt innan man hittar vettiga trådar
 

vekktah

Cartier
+1 bragging inläggen hör hemma i dagens klocka tycker jag. Bara för man lagt klockan på en hummer så behövs inte en egen tråd.
 

Mr Chance

Kalmar
Det gör att man kan hitta lite nya stilprlar som passar in i en modern mans liv. Så länge det inte rör gayväskorna ;)

För du har redan flera olika väskor att växla mellan eftersom det är ett intresse du har, eller? Eller ska jag tolka dig som att du tycker det är negativt att vara gay? Jag blir lite osäker här.

Jag har noterat en tendens den senaste tiden att använda bög och gay som negativa förstärkningar, vilket jag inte gillar. Jag har flera vänner och bekanta som är homosexuella och känner att jag måste kommentera detta. Jag skulle önska att vi återvänder till 2013 och använder andra förstärkningsord.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
V
För du har redan flera olika väskor att växla mellan eftersom det är ett intresse du har, eller? Eller ska jag tolka dig som att du tycker det är negativt att vara gay? Jag blir lite osäker här.

Jag har noterat en tendens den senaste tiden att använda bög och gay som negativa förstärkningar, vilket jag inte gillar. Jag har flera vänner och bekanta som är homosexuella och känner att jag måste kommentera detta. Jag skulle önska att vi återvänder till 2013 och använder andra förstärkningsord.
väl talat!
 
Topp