• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT:Anledningen till att jag inte köpt någon ny klocka på länge...

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Grattis igen!

Vill man ta det lugnt ska man inte ha hoj. Kom ihåg vilka tecken jag lärt dig! :D

Fler bilder!
 

jabla

Sarlacc
Grattis! en hoj är aldrig fel men någon klocka har du väl kvar så vi kan få liv i "dagens klocka/MC" tråden :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den där vibrerar så mycket så en Quartz dinka är det enda rätta...;-)
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Monster är verkligen en lekhoj. Snygg som bara den! Grattis!!

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta
 

exxpert

Omega
2-Faktor
Frän hoj!, vad är det för modell? :)

Edit; och jaaaa, jag ser att det är en "monster"..mer kubikstorlek, årsmodell osv;)
 

exxpert

Omega
2-Faktor
Tack återigen alla för alla varma ord:)


Det är en Monster 696 från 2009, 700 kubik, 72 kusar, termignoni-pipor.
Räcker en 696? Har kollat på lite olika monster eftersom jag tänkt sälja min ktm 690 sm men vill inte ha nått som är för sömnigt..

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Räcker en 696? Har kollat på lite olika monster eftersom jag tänkt sälja min ktm 690 sm men vill inte ha nått som är för sömnigt..

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
Ptjaaa räcker och räcker, jag tycker den är väldigt pigg! Fast har ju å andra sidan inte kört sen jag tog kortet så jag tycker nog det mesta är snabbt=) Kommer säkert tycka den är skitslö i september.

Men en 696 är typ vad jag har råd att äga utan att försäkringsbolagen ruinerar mig. Att vara 23, man och bo i stockholm är inte särskilt fördelaktigt om man vill äga hoj...

Grattis till en av de fränaste bågarna. Kör inte en sådan här på Sveavägen bara
Haha, ingen risk, vet inte hur man gör. Fast det visste ju inte han heller å andra sidan=) Men jag är en jävel på att slira på kopplingen!
 

exxpert

Omega
2-Faktor
Ptjaaa räcker och räcker, jag tycker den är väldigt pigg! Fast har ju å andra sidan inte kört sen jag tog kortet så jag tycker nog det mesta är snabbt=) Kommer säkert tycka den är skitslö i september.

Men en 696 är typ vad jag har råd att äga utan att försäkringsbolagen ruinerar mig. Att vara 23, man och bo i stockholm är inte särskilt fördelaktigt om man vill äga hoj...

Det blir lite bättre sen när du fyllt 30;) fast jag kollade på en yamaha r6 sist.. billigaste tänkbara försäkringen låg på 46.000:-.. visserligen helförs. då;) betalt hojen på drygt ett år..i försäkringskostnad bara..nice..

Min KTM är billig i jämförelse men har en tendens att hmm..vara lite lätt i framändan, vilket i kombination med en högst bristfällig självkontroll kan ge liknande konsekvenser som några inlägg över mitt visade prov på. En ducati är ju mer "mysåka" helt enkelt, istället för "skrämma livet ur tanter på valfritt hjulåka" vore nog en typiskt bra idé i framtiden!

Tack Micke! Nu är jag övertygad om att det nog får bli en ducce snarast! :)

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
 

Genta

Cartier
Helt rätt. Slutar väl till sist med en klock-GTG på Rosenhills MC-kafé efter några varv på Tungelstavägen...
 

JL72

Omega
Med tanke på vad vissa bolag vill ha av mig som är 46, man och boende i Stockholm vågar jag inte tänka på vad du får slanta :eek:


Ja, det är rent bedrövligt. Det positiva är väl ändå att som motorcyklist blir födelsedagen, eller kanske snarare ytterligare en skåra i kolven, något att se fram emot. Försäkringen på min Z1000 gick ner från 8400 SEK/år till 4500 SEK/år vid fyrtio. Ser fram emot femtio med tillförsikt :)

(Kan tillägga att Länsförsäkringar, även för en gammal lantis som jag, vill ha närmare 30k i helförsäkring, helår). Non negotiable.

/Johan
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Nice! Är själv oerhört inbiten ducatist, äger för tillfället en 999a och en 1198S. Min fru kör mitt gamla monster S4. Riktigt roliga hojar!
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Grattis! Men kör som folk, alldeles för många som stryker med eller får offra kroppsdelar tyvärr!
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Det blir lite bättre sen när du fyllt 30;) fast jag kollade på en yamaha r6 sist.. billigaste tänkbara försäkringen låg på 46.000:-.. visserligen helförs. då;) betalt hojen på drygt ett år..i försäkringskostnad bara..nice..

Min KTM är billig i jämförelse men har en tendens att hmm..vara lite lätt i framändan, vilket i kombination med en högst bristfällig självkontroll kan ge liknande konsekvenser som några inlägg över mitt visade prov på. En ducati är ju mer "mysåka" helt enkelt, istället för "skrämma livet ur tanter på valfritt hjulåka" vore nog en typiskt bra idé i framtiden!

Tack Micke! Nu är jag övertygad om att det nog får bli en ducce snarast! :)

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
Grappar, grappar, snart blir ni stoora och köper riktig hoj :p
 

Johan M

Cartier
Härligt! Jag är själv ducatist! Se till att gå med i ducceklubben så du får tillgång till medlemsforumet.

696 är jäkligt snygg i den vita pärlemorsfärgen. Är det termisar på var sin sida om kutsen eller sitter båda på högra sidan?
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Härligt! Jag är själv ducatist! Se till att gå med i ducceklubben så du får tillgång till medlemsforumet.

696 är jäkligt snygg i den vita pärlemorsfärgen. Är det termisar på var sin sida om kutsen eller sitter båda på högra sidan?
Yes, ska gå med där! Sen får man ju 10% rabatt på försäkringen också=).

På 696 och 796 sitter rören på varsin sida, på 1100 däremot så sitter båda på högra! Föredrar det förstnämnda.
 
Topp