Passar på och skriver lite i tråden, jag köpte för cirka två månader sen att humidorskåp Adorini Roma, väl framme så var skåpet i riktigt dåligt skick, dörren var så skev att om den låstes upp gick dörren upp, det glipade rätt så rejält och man hade inte gjort ett riktigt förarbete innan målning så flera ytor var riktigt ojämna och fula.
Humidoren hade olika träslag eller finish på olika ytor och överdelen var riktigt sträv, så pass att det gjorde ont om man drog handen på den. Alla spikhål (svarta spikar) var oåtgärdade och färgen täckte inte alla ytor. Reklamerade köpet direkt och handlare i Sverige gjorde sitt bästa men Adorinis svar till en början helt jävla absurda och man ansåg att jag skulle få en rulle tätningslist och 10% rabatt så är det åtgärdat. Skåpet går inte ens att stänga, skickade film.
I denna prisklass (19000) kunde man inte begära annat ansåg hon. Sådär höll det på tills jag fick ett mindre spel och började påpeka lite lagar och konsumentregler, att jag kommer dela all info med berörd myndighet för att få det jag betalt för. En vecka senare svarar Adorini att hon jag pratat med är borta och en ny person kommer hjälpa mig med mitt ärende, det var en ny ton men tyvärr har det hunnit gå cirka två månader tills jag fick pengarna tillbaka. Deras bordshumidorer och mindre modeller är fantastiska men jag avråder starkt några som helst tankar på köpa skåp. Och märker att kundtjänsten funkar dåligt den med. Tyvärr.