Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Avtalsexpert? - hyresavtal av garageplats

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Edin, 4 februari 2016.

1. Edin
    Trådstartare

Edin Borgare

Från:
    Midsomer Wreath
    Jag tänkte kolla om det finns någon här som är bättre på hur det här med hyresavtal fungerar och vad som gäller då man fått ta del av avtal och blivit erbjuden en Garageplats?

Jag lämnar inte all info än utan tänke mest se över om det finns någon som är bra på det här med avtal och vad det är för lagar man ska hålla sig till.

tack på förhand!

2. Zingo

Zingo Borgare

Från:
    Sthlm
    Låter som att det är andrahandsuthyrning och ett hemma snickrat avtal. Fastighetsbolag (iaf större) har standardavtal. Är så fallet?

3. Edin
    Trådstartare

Edin Borgare

Från:
    Midsomer Wreath
    Standardavtal via bostadsföreningens förvaltare.
    @Lage var snäll nog och kontaktade mig via PM och skulle försöka höra med en kollega inom ämnet fastighetsjuridik då han jobbar inom nämnd bransch. Givetvis är all hjälp välkommen. Det handlar lite om att jag via mail fått bekräftat att en garageplats ska hyras ut till mig och nu verkar det ej bli så av anledningar som inte är fullt utredda. Men känns lite som kontraktsbrott som jag ser det nu - ur en lekmans ögon.

4. Schildfat

Schildfat Stadsbo

Från:
    Västerbotten
    Hoppas det löser sig för dig! Fick du bara bekräftat att du ska få hyra garageplatsen via mail utan vidare upprättande av kontrakt kan det dessvärre bli svårt att få rätt genom avtalsbrott beroende på hur pass preciserat Ert avtal är. Sedan kan det även vara ett ursäktligt avtalsbrott som innebär att avtalets uträttande hindrats av omständigheter som legat bortom parts befogenhet och kan därför häva avtalet.

Har själv en far som hyr några fastigheter till sin verksamhet och ofta får man gå igenom avtal när det blir problem...

5. Edin
    Trådstartare

Edin Borgare

Från:
    Midsomer Wreath
    Saken är den att dom har skickat ut avtal som sen kom bort i posten, varpå jag fick avtalet på mail och skrev ut, skrev under och skickade in men nu hävdas det att fel begåtts från deras sida vilket nu drabbar mig negativt. När jag dessutom varit i kontakt med dom via telefon flertalet gånger och de nämnt att allt är som det ska gång på gång köper jag det helt enkelt inte.