• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Båt sommar och skärgård

Ernesto

Patek
2-Faktor
Brukar ibland åka ute på Mälaren under de varmare dagarna. Riktigt skönt att bara ta med några öl, engångs-grill och lite burgare! Att bara kunna dra på sig badbyxor och ett par solglasögon saknar jag rätt mycket när jag kollar ut just nu...
 

SSL

Audemars
Rolig tråd när vintern nyss nått Stockholm.

Är från Haninge/Nynäshamn, så blivit en del skärgården däromkring genom åren.
 

Fsjberg

Cartier
Trevlig tråd! :) Själv håller jag till i St:Annas skärgård under sommaren. Vi har en styrpulpetbåt som används när man vill åka ut över dagen till en ö.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Inte min båt men dock trevlig helg till sjöss på denna smaragd, förra sommaren.
image.jpg
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Anade det, har min firma där och kände igen bryggorna..hehe.
image.jpg

Så du jobbar med båtar? Fan vad skojigt. Grattis i så fall. Damen min jobbar till sjöss och är just nu och seglar på Kanarieholmarna i 25 grader. Man är liiiite avis. Sen att hon är borta 1-2 månader i stöten är ingen hit.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Fy fan vad härligt det skulle vara med en båt känner jag nu. Har ni något tips på en kärra i 50k klassen?
Här uppe i norr har vi egentligen bara en pöl att hålla till i och det är Storsjön, så några eskapader med fiske, lite grill och nån tältnatt hade kunnat vara nått. Så tips mottages gärna :D Plats för 2-4 pers.
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Fy fan vad härligt det skulle vara med en båt känner jag nu. Har ni något tips på en kärra i 50k klassen?
Här uppe i norr har vi egentligen bara en pöl att hålla till i och det är Storsjön, så några eskapader med fiske, lite grill och nån tältnatt hade kunnat vara nått. Så tips mottages gärna :D Plats för 2-4 pers.

För 50k kan du nog få en trevlig liten styrpulpet med 30-40hk. Funkar fint till dom ändamålen :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
För 50k kan du nog få en trevlig liten styrpulpet med 30-40hk. Funkar fint till dom ändamålen :)

Du hann före:wtf:
Satsa på minst 5 meter styrpulpetare, äldre båt med nyare utombordare skulle jag säga



Börjar jag snacka båt här hemma så ska det vara nått man kan ligga och sola på enligt chefen. Är det lämpligt att ligga och steka i en styrpulpetare? Kan man hitta nått annat bättre alternativ?
 
Topp