• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT - Barbour-jackor

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Nästa fråga då jag också är i köpartagen men inte provat Barbour:
Hur är Barbour i storlekarna. Större eller mindre än en genomsnittlig Large?
Svårt att säga eftersom min erfarenhet är att det skiljer sig INOM storlekarna en del hos Barbour (dvs man kan känna skillnad mellan en medium och en medium på samma modell)
 
C

Crowolf

Guest
Om du inte känner för att se ut som en gubbe, kolla in Brixtol på brixtol.com. Snyggare, ballare, mer eget och udda.
 
U

urinvånaren

Guest
Här kommer lite info om min Barbour, Lycka till!:)
http://www.barbour.com/feature/75-years-international

K35Y6hX.jpg


HXQJ5jt.jpg


LTZwu2L.jpg
 

oscaroscar

Panerai
Snygg!

Har nu kollat igenom alla världens hörn, barbour black streak existerar inte längre. Hur är de möjligt att förra årets nyhet som inte längre finns i sortimentet, försvunnit från jordens yta på marknaden :D

Får nog börja titta på andra modeller. När man tittat på belstaff så känns ju barbour trist också.. De är ju inget dåligt märke precis, men belstaff gör lite snyggare modeller i min mening!
 
C

Crowolf

Guest
De hade faktiskt en del snygga jackor. Har du provat själv, och i så fall, hur är kvaliteten? Shopen funkade dock inte...

Har inte provat, bara dräglat.. :)
Tidigare hade de Strummer i både marin och svart.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Jesper

Cartier
2-Faktor
Bra tips! Har dessvärre redan kollat båda och ingen av dem har de jag letar efter. Countryattire har ju den vanliga international, men den är lite för tjock samt säckig passform.

Tack iallafall :)

Säckig passform e du extremt smal eller sinnesjuktsmal? Jag har original international mc stuk jackan o dom sitter kanon. O den är tunn liksom dom allra flesta av Barbours vaxade jackor.
 

oscaroscar

Panerai
Säckig passform e du extremt smal eller sinnesjuktsmal? Jag har original international mc stuk jackan o dom sitter kanon. O den är tunn liksom dom allra flesta av Barbours vaxade jackor.
Hahaha! Jag är inte smal alls, ganska plufsig runt magen och breda axlar. Testade en storlek 38, vilket motsvarar 48, satt perfekt i armlängd, helt ok i axelvidd men överarmarna var säckiga. Själva modellen har ju väldigt säckiga överarmar samt området vid den "kart-fickan" gör jackan ganska plufsig. Annars satt den bra.
 

Jesper

Cartier
2-Faktor
Hahaha! Jag är inte smal alls, ganska plufsig runt magen och breda axlar. Testade en storlek 38, vilket motsvarar 48, satt perfekt i armlängd, helt ok i axelvidd men överarmarna var säckiga. Själva modellen har ju väldigt säckiga överarmar samt området vid den "kart-fickan" gör jackan ganska plufsig. Annars satt den bra.
Ok jag har UK:48 strl. Kan hålla med om att armarna är lite vida. Men jag diggar. Belstaff är ju catwalkens val. Tighta o extremt överprisatta. Men dom har lyckats med marknadsföringen lite som Rolex :). Bra marknadsföring o extremt mycket sådan ger resultat
 

ErikGBG

Audemars
Alan paine gör väldigt mkt kvalite per krona när det kommer till vaxjackor(och tröjor för den den delen!)
 

oscaroscar

Panerai
Ok jag har UK:48 strl. Kan hålla med om att armarna är lite vida. Men jag diggar. Belstaff är ju catwalkens val. Tighta o extremt överprisatta. Men dom har lyckats med marknadsföringen lite som Rolex :). Bra marknadsföring o extremt mycket sådan ger resultat
Precis! Förstår vad du menar mes catwalkens val, behöver inte sitta superslim. Men just den här black streak som jag testat innan satt bra och hade fin passform. Blandning mellan klassisk international och belstaff-motsvarigheten, men tyvärr så finns den inte till salu någonstans!

Har du tips på någon mer modell? Tänker att barbour säkert tagit fram någon liknande modell detta året.

ErikGBG: ska kolla upp! Tack :)
 

Calfen

Panerai
Jag har ett par barbour jackor en fodrad kort oljerock som är suprb samt en svart utav ett glansigare materiell dock har den knappt hälften av kvaliten med massa brister och färg ändringar osv mitt tips är därmed att köpa deras vaxade jackor!
 

CarlEmilOskar

Breitling
De hade faktiskt en del snygga jackor. Har du provat själv, och i så fall, hur är kvaliteten? Shopen funkade dock inte...

BRIXTOL gör väldigt grymma jackor. Jag har 3 stycken, handlat dem på NK, Grandpa och Karltex, de finns även på deras web nu såg jag. Kvallen är grym, de görs i Birmingham men det är en svenkt märke. Passformen och looken mycket snyggare än ex barbour o bellstaff. Kolla, www.brixtol.com
 

Sond

Patek
Jag fullkomligt älskar Barbour. Det är iofs lite konstigt då de har en stor och klar brist. Oljerockarna skyddar inte bara mot väta, de har uppenbara problem att andas också. Vi talar inte om små brister. De är som en riktigt gammal regnrock... Inget att förvånas över då de blir täta av vaxet. Det är ju liksom tanken... Men ändå, jag gillar dem fast jag borde rata dem..:)
 

Rior

Breitling
Det släpptes en Steve McQueen serie förra året (re-issue av MC-jacka som Steve hade) som är en kraftigare jackmodell med foder som är fantastiskt trevlig. Sitter generellt bättre än de "vanliga" oljerockarna då den fyller ut lite och håller formen snyggare. Jag högg en sådan direkt när jag fann den i butik när den kom, absoluta favoritjackan på grund av kvalitet och passform.

Kolla länken.
http://www.julesb.co.uk/menswear-1/barbour-trophy-jacket-704675.htm

Kan ni hitta en sådan så kan jag verkligen rekommendera den!
 
Topp