Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Barnrugby i Stockholm

Diskussion i 'Diskussion' startad av MKRGG, 3 september 2014.

1. MKRGG
    Trådstartare

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Min klubb, Attila RG, kommer åter igen att försöka få till stånd en fruktbar juniorsatsning för att upprätthålla idrottens geografiska spridning och levande kultur vilken tyvärr är på nedåtgående vad gäller yngre deltagare.

Nåväl, på lördag den 6/9 kl 10:00 på Bromma rugbyplan (vid Bromma golf) görs ett nytt försök att locka nya spelare i åldrarna 8 till 15. Ålder är relativt, min yngste är sju men taggad som en 23-åring så han får hänga på och visa att han kan lyssna på och lyda tränaren.

Om era barn, oavsett kön naturligtvis, skulle vilja testa den absolut mest fantastiska bollsporten som finns, kom dit vetja! Om eventuella frågor finns, PMa mig.

/Kristofer

Micke Ni, Denke, theargonaut och 2 andra gillar detta.
  2. Jakobb

Jakobb Friends of KS

För en gångs skull delar Clarkson och jag åsikt.

_jonte gillar detta.
  3. MKRGG
    Trådstartare

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    image.jpg

Det var även mitt tretusende inlägg så bara för det tycker jag att ni packar kottar, kaffe och kanelbullar för en trevlig förmiddag i idrottens tecken.

Är det så att ni själva vill prova på så har säkert herr- och damlagen inklusive oldboys (35 och uppåt) lämpliga tider för er, kanske till och med parallellt med barntiden. Dra ett PM så kollar jag upp saken.

Aquaracer2 och jakob.dala gillar detta.
  4. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Fy fan... insåg att jag numer betraktas som en oldboy :pompus:.

OnT kan även jag rekommendera rugby, även om jag bara provat på det i min ungdom. Det är dessutom kul att titta på!

MKRGG gillar detta.
  5. Malakias

Malakias Friends of KS

Från:
    Vänliga Västmanland
    Kan tyvärr varken bidra med barn eller mig själv till laget (lite långt att åka till träningarna...), men vill också slå ett slag för sporten som sådan. En riktig gentlemannaidrott där spelarna, till skillnad från i en viss annan bollsport, vet hur man tål en liten smäll utan att ligga kvar i en kvart och grina efter mamma. :D

theargonaut och MKRGG gillar detta.
  6. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    En liten inspirationsvideo för de som tvekar!

Från en av mina favoritspelare:).

Rock_N_Ron gillar detta.
  7. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Skön grottsnubbe
    Jäkligt bred käkpartier på dessa grabbar, hur mycket steroider är inblandat ? :)

8. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Grymt initiativ! Jag har ju själv juniorspelat i Attila…så en övertalningskampanj gentemot äldste sonen har inletts! :)

MKRGG gillar detta.
  9. MKRGG
    Trådstartare

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Det visste jag inte men nu tycker jag ännu bättre om dig om det nu var möjligt :)

Aquaracer2 och Denke gillar detta.
  10. MKRGG
    Trådstartare

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Alltså nu ska vi ju inte skrämma föräldrar och barn genom att visa klipp på världsstjärnor så jag kontrar med ett supergulligt klipp på ett engelskt minilag. Övningen i början är till för att få barnen att känna laganda, att hjälpa varandra och att lära känna bollen.

Visst är dom söta? :)

Fido1, CaptainOats och Bojke gillar detta.
  11. meo_swe

meo_swe Biskop

Ett mycket bra initiativ!
    Spelade i Stockholm Schoolboys på den tiden jag var ung och vacker. Har länge funderat på att börja igen, men aldrig helt fått tumme ur. Bland mina roligaste stunder kommer från den sporten. En tuff sport för gentlemen.

MKRGG gillar detta.
  12. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

Tuffa killar!

Och att Af Sjodahl spelade rugby visste jag inte... ;)

Belic, eriksson850, Affe och 3 andra gillar detta.
  13. MKRGG
    Trådstartare

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Armen har väl satsning fortf? Jag vet att det åtminstone fanns ett armelandslag i slutet av 90-talet. Det finns fler här som har planer på att börja igen... Ping AdamST Skitkul tycker jag att intresset lever kvar!

Edit: och Flottan hade ju världens skönaste lag med ett gäng svincoola flottlottor, några av mina bästa vänner fortfarande :)

AdamST gillar detta.
  14. meo_swe

meo_swe Biskop

Det enda militära laget i liknande mig veterligen är Carlberg Cavalier, som spelar Amerikansk fotboll... Tyvärr... Försvaret är inte vad det en gång var.
    Numer ska ju alla militärer träna IPSC, Krav Maga, Cross-fit eller typ Bikini-fitness....

Strindberg och MKRGG gillar detta.
  15. meo_swe

meo_swe Biskop

Det enda militära laget i liknande mig veterligen är Carlberg Cavalier, som spelar Amerikansk fotboll... Tyvärr... Försvaret är inte vad det en gång var.
    Numer ska ju alla militärer träna IPSC, Krav Maga, Cross-fit eller typ Bikini-fitness....

16. MKRGG
    Trådstartare

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Fånigt när allt man behöver är ett sjujävla slaggis och några fat bärs!

Strindberg gillar detta.
  17. egbert

egbert Friends of KS

Hehe... de kunde ju varit tvillingbröder.

Skärmklipp.JPG

Skärmklipp1.JPG

Rock_N_Ron, eriksson850, almeyero och 6 andra gillar detta.
  18. MKRGG
    Trådstartare

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Det här är en av mina kontemporära favoritspelare. En av en brödraskara om sex varav fem professionella spelare och en transvestit. Det sistnämnda är inte jätteunderligt utan mer kulturellt betingat och fullkomligt accepterat i det samoanska samhället.

Enjoy!

19. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Haha...vad gör man inte för att tjäna några kronor :D

20. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Haha...otäckt lika, var farsan ute och slarva i unga dar! Kul att ha en halvbror :cigar: [/quote]

Rock_N_Ron och Galaxxy gillar detta.
  21. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

22. MBx

MBx Stadsbo

Precis. Inga filmningar och tröjdragningar (?:angel:) som divorna i fotbollens toppserier.:)

23. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Vilken ross!

24. meo_swe

meo_swe Biskop

Tröjor dras det i friskt. Med det får man göra:)
    Jag har ett väldigt roligt minne där alla våra avbytare blev skadade under en match. Så vi fick låna två avbytare av motståndarlaget... för att få en kul match :)

Bojke och MKRGG gillar detta.
  25. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    vem vill inte spela boll med killar som de här??

26. MKRGG
    Trådstartare

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    image.jpg

Mina små as i förmiddags

Bojke, meo_swe och Aboynamedsue gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield