• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bastu och allt kring den :)

Klockor är ju toppen, men en bastutråd måste ju startas!

Själv funderade jag länge på vart i huset jag skulle få plats med en bastu, när jag plötsligt kom på den briljanta idén att placera den i ... den gamla outnyttjade jordkällaren ute på gården!

Sagt och gjort så efter en tids arbetande blev den färdig!
Slänger in ett par bilder, inget avancerat alls, jag är ingen snickare, men det var en kul idé som jag vill dela med mig av :)

IMG_2287.jpg


IMG_3062.jpg


IMG_3067.jpg


IMG_3068.jpg


IMG_2273.jpg


IMG_6615.jpg


IMG_2272.jpg


IMG_2271.jpg


IMG_6614.jpg


Trevlig kväll!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Det är ju för fan genialiskt!!!
Jag har verkligen tänkt och tänkt på var jag kan bygga en bastu, och där finns det ju ett alldeles utsökt utrymme!

Din ser jäkligt bra ut förresten. Hur har du löst fuktproblemet? Ventilerad spalt mellan sten och trä?
 

romanov

Cartier
Riktigt fin bastu, den såg riktigt mysig och skön ut! Jag har själv tyvärr ingen möjlighet till att bygga en då jag bor i lägenhet...
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Mycket snyggt! Men hur är funktionen när det kommer till vattnet. Det är ju ingen regelrätt bastukamin. Kan du slänga vatten på den där kaminen för att få upp ångan i bastun? Finns golvbrunn eller annan dränering?
 
Mycket snyggt! Men hur är funktionen när det kommer till vattnet. Det är ju ingen regelrätt bastukamin. Kan du slänga vatten på den där kaminen för att få upp ångan i bastun? Finns golvbrunn eller annan dränering?