• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Behöver en dator fort...

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Drar till HK på söndag och har ingen fungerande laptop som jag kan ta med. Någon med bättre datorkunskaper än mig som kan ge ett råd. Min personliga datorsupport ligger på stranden på Bali.
Tänkte mig 5 papp. Användningsområde: MS Office, trådlöst surf. Lite filmtittande och musik på resande fot. Alltså en ganska simpel dator och absolut inte för stor.
Tänkte mig denna men finns det vettigare:
http://www.netonnet.se/art/dator/la...4-tum/asus-vivobooks300ca-c1004h/190797.5055/

Notera att den skall finnas tillgänglig i butik i Borås/GBG-området.
 

Icaras

Rolex
Asus har ju "coolpad" på många av deras modeller. Tydligen någon kylare till moderkortet (?) Som samtidigt kyler plattan där du vilar handlederna samt pekplattan.

Har det på min laptop, fungerar suveränt. Men spelar kanske mindre roll om du använder mus.
 

Eidet

Breitling
Låter som denna möjligen skulle kunna täcka dina behov:

http://www.siba.se/product/13010330/microsoft-surface-windows-rt-32-gb-touch-cover?ref=search

MS Office ingår. Väldigt lätt och smidig att ha på resa. Notera dock att du inte kan installera program annat än från MS Store, dvs du kan t.ex. inte köra photoshop. (detta är alltså mer en surfplatta, inte en full pc).

Behöver du kraften av en i5-processor så räcker dock inte denna, då skulle du kunna köra Pro-versionen, men då går du någon tusenlapp över budget
 

Emil

Cartier
Media Markt har haft bra erbjudanden sista tiden, finns tre varuhus i Gbg och ett i Borås om jag inte minns hel fel.
 
Topp