• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Behöver hjälp med "trasig" iPad!

Ricrob

Patek
Tjäna!

Min padda slocknade för några dagar sedan och går inte att starta upp. När jag trycker på powerknappen så tänds symbolen upp som visar att paddan vill ha laddning, dvs ett tomt batteri och en kabel längst ned. När jag kopplar på laddare (har testat flera olika, både från vägg och dator) så försvinner kabeln men det tomma batteriet är kvar. Inland kommer Apple logon upp, den startar upp men efter en halv sekund dör den igen och så håller det på..

Har idag pratat med Apple-store och insett att datan på paddan kommer gå förlorad och skulle därefter utföra nöd-reset på den vis iTunes men inte heller det funkar! iTunes hinner ju inte koppla till paddan innan den dör igen och tricket med hålla hemknappen och sedan in med kabel funkar inte heller.. Har googlat runt och testat en massa tips men inget går hem.

Har ngn av er fine n' dandy folks ngt dunderknep i rockärmen? Skulle verkligen göra min dag!

Tjäna!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Spontant laddningskontakten på din padda som är trasig. Är det den så är det en quick fix. Kan dock säkert vara en miljon andra fel också. ;)
 

Sond

Patek
Någon familjemedlems iPhone betedde sig sådär. Tyvärr gick det inte att fixa utan att lämna in. Inte i det fallet i alla fall.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Inte riktigt samma problem, men min padda "hängde" sig en gång. Var bara svartskärm. Vi startade om den genom att hålla alla knappar nedtryckta, var någon form av hård omstart, läste om det på nätet. Min har funkat sedan dess.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Börja med rensa/tvätta kontakterna (laddare, hane/hona)
Om det inte hjälper, testa annan laddare.

Låt ligga och ladda över natten, avstängd.

Om inget hjälper ock du är normalhändig, beställ ett nytt batteri och byt.
 

Marhoi

Friends of KS
"Hård omstart" är mitt tips också. Dvs håll home och lås-knapp tills du märker att något händer, typ 5 sek. Annars är den nog pajko, tyvärr.
Mitt proaktiva tips är att aktivera säkerhetskopia via iCloud så du slipper förlora data vid en eventuell framtida krasch. :)
 

Ricrob

Patek
Tack för alla svar! Inget ovan funkar men misstänker också att den helt enkelt inte tar laddning.. Blir till att lämna in.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Har du kollat så du inte har ludd inne i kontakten som gör att den inte får kontakt när du stoppar i laddsladd (jag har råkat ut för detta på en iPhone).

Annars så är min amatörmässiga nedslående bedömning att batteriet kan vara kasst.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Hade exakt samma problem med min gamla iphone, visade sig att där man stoppar in laddaren var sönder/vattenskadad.
 

Sirba

Omega
Du använder den lite större laddaren som följde med iPaden?

Den ger mer ström än den mindre som hör till iPhone och betydligt mer än du får ut ur en USB-kontakt. En natt med tjock-laddaren brukar göra susen.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Det kan förstås vara lite olika fel, men jag har varit med om exakt samma sak med en Iphone4. Det är förmodligen batteriet som behöver bytas ut då det inte tar laddning, det är inte helt ovanligt att detta händer. Du bör kunna lämna in den på alla Apple ackrediterade butiker om garantin fortfarande gäller.
 

Roxen

Cartier
Ricrob, är den inte allt för gammal bör du svänga förbi Apple Store i Täby C. Vansinnigt ball butik, men också väldigt fin service. Har knallat in, förvisso bara med komponenter, och fått de ersatta(!) direkt, kostnadsfritt. Annars har de säkert halva källaren full av reparatörer... Hoppas det löser sig!
 
Topp