Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT Behöver ny rakhyvel

Diskussion i 'Lifestyle' startad av FilipF, 1 juni 2015.

1. FilipF
    Trådstartare

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    När man fått upp ögonen för klockor finns även risken att man börjar bevandra sig (läs nörda ner sig) i andra lyxämnen i livet.

Ett av dessa ämnen har för mig har varit rakning!
    För 7 år sen gick jag och köpte mig en ny rakhyvel och svor snart att aldrig någonsin gå tillbaka till Gillett med mina Mac super ultra power mega saker med miljoner med blad.

Old school rakblad is the way to go!

Inköpt blev en Merkur Vision 2000 dron Dovo (lånad bild)
    och shit vad jag har gillat den besten. Stor, tung, manlig och rakningen är fenomenal! Helt i klass med att gå till barberaren.

Merkur visin 2000.jpg

I går när jag skulle byta rakblad hände det otänkbara och min älskade trotjänare va i fler bitar än den borde
    Merkur Vision 2000 brått.JPG

Produkten har 10 års garanti så det är ingen fara så, men jag fick just veta att den inte längre tillverkas!!

Finns det någon annan här som också upptäckt detta ämne och har någon input på produkter som är värda att testa?

Tiden tickar och skägget växer!

2. MBx

MBx Stadsbo

Köp en Mercur 34 C.:cool:

Empa gillar detta.
  3. Empa

Empa Friends of KS

+1

4. don.h

don.h Bonde

Från:
    Orten
    Du inspirerade mig. Har nu lagt en beställning på min första "riktiga" rakhyvel. Blev en Merkur av enklare modell till att börja med. Har du något tips på raktvål?

FilipF gillar detta.
  5. FilipF
    Trådstartare

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Kollat på den. Ligger i dialog med Dovo i Tyskland ochvdom ska försöka leta rätt på en sån jag hade. Annars är det en stark kandidat.

6. FilipF
    Trådstartare

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Ber om ursäkt för detta ;)
    Men va kul! Grattis!

Du kommer inte förstå hur du stått ut alla dessa år när du lärt dig hur man ska göra.

Men du måste ju ha en vettig borste också!
    Finns ett helt forum för detta..
    www.badgerandblade.com
    Mycket bra information där.

Kör på en "silvertiped badger" som att gnugga ett nytvättat marsvin i ansiktet, sjukt lent!

Jag brukar använda Crabtree & Evelyn som jag är väldigt nöjd med. Vad du ska tänka på är att använda en som inte innehåller tvål. Det torkar bara ut och gör det irriterat.
    Rakskummet på sprayflaska kan du slänga i väggen, försök att satsa på så naturliga produkter som möjligt. Huden på halsen är tunn och väldigt känslig.

Det är också en jävla skillnad på rakblad och rakblad.
    Finns billiga att hitta på nätet från England och USA, bara att pröva sig fram vad som passar dig.
    Skulle rekomendera att "start pack" som erbjuder dig någa olika fabrikat och se vilket du gillar.
    http://www.tryablade.com/blade

Lycka till!

StrawberryFields och don.h gillar detta.
  7. Jonte73

Jonte73 Friends of KS