• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: biggest KS 2014

Apansson

Torpare
Kolla upp vad du förbränner en normal dag och börja räkna kalorier på käket, det handlar trots allt bara om energi in vs ut.

Haha jag vet. Jag bryr mig dock inte så mycket, det är soft att vara smal och lätt. Orkar lyfta det jag behöver lyfta i vardagen liksom, har inga behov av att se ut som Dwayne Johnson heller. :D
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Skojigt initiativ! Laddar inför halvmarathon och har redan avlägsnat 10kg i onödig vikt och säger som tidigare talare att nyckeln är att räkna intag och avverkning av kalorier!
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Fy faan vad jag behöver dieta i höst men först ett par ytterligare veckors dekadens.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag började här för 3 veckor sedan på 88.4kg.
Håller på för fullt! Men jag lyckades pajja något i foten på löpbandet vilket betyder att jag är alldeles för fet för mitt egna bästa!
Så kan knappt stå upp (varit så i 5 dagar nu) så någon springning, simning eller cykling kan jag inte göra. Så kör bara överkropp nu på gymmet.
Gymmar cirka 5-6 dagar i veckan.
Försöker dock träna muskler och få ner ölkaggen. Så gå ner i vikt kommer jag nog kanske inte göra sådär jätte mycket tror jag. Trött på att vara fet och svag så kan ju åtminstånde bli fet och stark!
 
D

Deleted member 1265

Guest
Kul initiativ, blir svårt för mig vara med dock.
Jag 187/83 och vill bara bli mer tränad egentligen varken upp eller ned i vikt.
Man hade dock kunnat tävla i mest steg via t ex fitbit, den är verkligen GRYM.:woot:
Varför kan jag aldrig rätta in mig i ledet, varför?:confused::oops:
 

Everglade

Omega
2-Faktor
Jag önskar varken gå upp eller gå ned. 179 cm och runt 80 kg vattenkammad och nybajsad är jag rätt nöjd med.
Däremot skall jag forma om ett par kilo från midjan upp på axlarna och hålla igång för det allmänna välbefinnandet.
Hade inte varit fel att komma tillbaka till då man var runt 25-27 och vägde 84 pannor hård och tränade vattenskidor året runt. Familj och arbetsliv möjliggör inte det livet nu 15år senare.
Å andra sidan så händer det mycket annat roligt- så livet är riktigt gött trots nåt trivselkilo runt midjan.

Håll ordning på kosten och håll ned intaget av pilsnerdricka och övrig alkohol. Normal vardagsmotion så brukar vikten ofta rätta sig till.
Lycka till!
 

Marhoi

Friends of KS
Ok, inte för att vara oförskämd, men, du måste vara spensligt byggd, 70 kilo och nästan 190 cm. Min tränare kallar alla som är spensligt byggda "att ha bröst och bringa som en ansjovisfilé" Själv liknar han en Belgian blue....


Cornflakes-flinga har man ju hört, men ansjovisfilé var ju faktiskt riktigt dåligt.
 

Chattras

Cartier
Jag hittade en app som jag kan rekommendera alla som vill ha koll på kalorierna. Den heter FatSecret och har en databas med i princip alla livsmedel du kan tänka dig. Även dom flesta snabbmatskedjorna osv. är inlagda. Bara mata in dag för dag vad man stoppar i sig så håller den koll. Själv siktar jag på att hålla mig under 1500kcl/dag just nu så för mig är den ovärderlig. Den är gratis så bara ladda hem och se vad ni tycker.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Är redan i bra form, frågan är om man inte ska lägga på sig lite.
Allt handlar som sagt om kalorier ut vs kalorier in. Äter du mer än ditt dagsbehov går du upp i vikt, äter du mindre så går du ner i vikt. Inte svårare än så. Bara hålla koll på vad man stoppar i sig, finns näringsdeklaration på allt man köper typ.
 
Kul grej! Hade varit kul att vara med men är nöjd just nu, 196cm 93kg. Det är om några kör med att öka viktmässigt procentuellt eller minska antal % i fett, då är jag på. Kör hårt ni andra!
 
räcker det att tappa vikt på sista dagen kan jag köra tävlingsdeff o bränna 12 kg på 4 veckor ;)

lycka till ni som behöver motivation. 180 och 72 kg innebär att ja är precis där ja vill vara :)
 
Topp