• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Bilar - den stora tråden om leasing

Vad jag tror, och även har upplevt genom bekanta, om de som privatleasar är att de många gånger inte de personer som är särskilt skötsamma och noggranna när det kommer till sina bilar. De ser ofta ut som sopstationer inne i bilarna vilket även avspeglar sig på utsidan. Kan säkert ha fel men det är så det vart i de fall bekanta som leasat bil..

Har också en känsla av det! Sköter man bara en bil med tvätt och kanske en rekond en gång per år, känns det inte som några problem. Min privata bil är 7 år gammal och ser forf. ut som ny invändigt.
 
Citerade fel, @Magido

Jag loggar mil i Volvos körjournalapp.
Suverän i slutet utav månaden summerar den privata och jobb mil inför rapporteringen :)
image.png

Kör en del eller?! ;)
 

Edin

Panerai
@Viktor.L och @Magido
Lite OT men får man fråga vad ni jobbar med? Skulle verkligen vilja ha ett jobb som inte är "fast" utan gärna något med lite resande. Desto mer närmast desto bättre känns det som för stunden..
 

jistanes

Cartier
Tack alla i tråden för nyttig info! Ska skaffa min första bil snart och funderar mycket på alla olika valmöjligheter.
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Hur kan det bli så mycket körning för dig? Om du både flyger och bor på hotell mycket menar jag
Jobbar i hela Norden, Tyskland, Polen och Frankrike. Och väldigt ofta är mina arbeten endast över dagen och sedan åker jag vidare till nästa ställe dvs 6-8 flyg eller 250 mil i bilen på en vecka är inte omöjligt :).
Ligger aldrig på samma hotell två nätter i rad nästan.
 
Då förstår man ditt val av A6 allroad med luftfjädring:D

Jo jag älskar verkligen bilen.. Och jag kan i ärlighetens namn säga att jag är helt opartisk.
Tidigare har jag ägt motsvarigheter ifrån Volvo, Mercedes, Bmw och Volkswagen..
Vissa av dom nämnda modellerna ger bättre körkänsla och känns betydligt sportigare osv...
Men komforten överlag (Ljudnivå, mjukhet i styrning, gas och broms, fjädriing osv) så har Audin varit helt överlägsen...
 
Topp