• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Edin

Panerai
Har tittat ytligt men inte provkört eller satt mig in i ägarnas erfarenheter. Verkar dock få en del moderna teknologi för billig peng? Har du erfarenheter av Insignia? Designen är inte fel!

Jag har kört den en del som hyrbil när den var ny och den var rätt trevlig. Jag tycker man satt bra i den och då är jag 197. Lite plastig runt stereon med massa knappar men det funkade bra istället för någon dålig typ av i drive. Tyckte de var trevliga att köra och bra mycket trevligare än en snik V70, Avensis eller liknande i min mening. Hittar man en med lite större fälgar ser de rätt bra ut med.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Får man fråga vad eventet kostade?

Jag vet faktiskt inte, jag tog dit kunder och notan gick direkt till HQ. Helt sjukt roligt. Körning i simulator, offroad med Cayenne, och bana med en massa olika bilar. En heldag helt enkelt. En liten rolig grej var att jag slog banrekordet på simulatorn. Tydligen har man spelat för mycket tvspel. :)
 

demondave

Rolex
Har tittat ytligt men inte provkört eller satt mig in i ägarnas erfarenheter. Verkar dock få en del moderna teknologi för billig peng? Har du erfarenheter av Insignia? Designen är inte fel!

En polare som jobbar med skadereglering och maskinskada letar Insignia. Han törs inte köra Audi och BMW nu när han sitter på facit. Opeln är för hans premisser (säker, större kombi med skaplig komfort och utrustning) modellen som har absolut lägst skadekostnader. Nog så viktig aspekt när man köper beg som närmar sig slutet på maskinskadeförsäkringen.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Jag vet faktiskt inte, jag tog dit kunder och notan gick direkt till HQ. Helt sjukt roligt. Körning i simulator, offroad med Cayenne, och bana med en massa olika bilar. En heldag helt enkelt. En liten rolig grej var att jag slog banrekordet på simulatorn. Tydligen har man spelat för mycket tvspel. :)
Var det via porsche eller vart vänder man sig för ett sånt häftigt event???
Var det rentav via porsche driving experience??
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
En polare som jobbar med skadereglering och maskinskada letar Insignia. Han törs inte köra Audi och BMW nu när han sitter på facit. Opeln är för hans premisser (säker, större kombi med skaplig komfort och utrustning) modellen som har absolut lägst skadekostnader. Nog så viktig aspekt när man köper beg som närmar sig slutet på maskinskadeförsäkringen.

Klart bra poäng. Jag gillar också Insignia desigmässigt. Hur är det med last och kupéutrymmena?
Jag är en Volvo Fanboy, men jag tycker de börjar bli orimligt dyra nu faktiskt... ( även om jag hade köpt en XC90 om jag hade haft överflöd på stålar)
 
Med alla RS6 och Porschediskussioner i nära minne ska jag nu plocka luften och livsglädjen ur er alla med följande fråga:

För 180 papp. Vad ska jag ha för kombi?
Krav : Så ny som möjligt ( från 2012 typ) och inget billigare märke ( Typ Dacia ). I övrigt inget särskilt.

Kör XC60 ( tjänstebil ) idag men blir av med den strax...

Det svaret jag drömmer om är något i stil med " tvåbarnsföräldrar ligger mig varmt om hjärtat och jag är berörd över det faktum att du blir av med Volvon. Som tur är har jag en sprillans Porsche Cayenne i garaget som du kan få för de pengarna "

Även mer rimliga och troliga svar mottages tacksamt.

Honda Civic tourer. Väldigt bra utrymmen och bra kvalité till det priset du söker.
 
Det är ju en småbil!?
Bra kvalitet absolut, men inget jag skulle köra runt med som tvåbarnsfarsa. Men så är jag bortskämd med utrymmen.

Jaså? Interiört betydligt större än nya C-klass som jag byter till nu. Baksäte och bagageutrymme som en E-klass. 1670l med nedfällda säten i Civicen.

Har jobbat på Honda och jobbar på Mercedes så jag kan tycka mig kvalificerad att uttala mig om det. Inte samma känsla som i en C-klass, men du får en ny bil med bra kvalité och enorma utrymmen till det priset du vill ha. Åk in och kolla om du inte tror mig. :)
 
På tal om det så byter jag in min Civic Tourer idag. Måste ju köra märket man jobbar för även om det är en superbra bil. Blir en C220d med AMG night och lite lull lull. Kommer dock sakna utrymmena... ;)

2016-07-10 17.41.09.jpg


Mot

2016-10-18 12.20.19.jpg
 
D

Deleted member 5780

Guest
Jaså? Interiört betydligt större än nya C-klass som jag byter till nu. Baksäte och bagageutrymme som en E-klass. 1670l med nedfällda säten i Civicen.

Har jobbat på Honda och jobbar på Mercedes så jag kan tycka mig kvalificerad att uttala mig om det. Inte samma känsla som i en C-klass, men du får en ny bil med bra kvalité och enorma utrymmen till det priset du vill ha. Åk in och kolla om du inte tror mig. :)

Nu håller jag med om att Civic är en bra bil, liksom C-klass.
Men båda är I min värld långt från stora familjekombis. Civic är en Golf-klass...

Min Alltrack som är en rätt "normal" kombi I den lite store klassen och inget monster I volym, lastar 650-1780l vilket är något mer än Civic men betydligt mindre än klassledande Skoda superb (1970l) el E-klass, men det är ju inte det som är grejen, utan känslan att kunna sitta som man vill samtidigt som en fet barnstol sitter rakt bakom. Eller möjligheten att köra 3 vuxna + 2 barn I stora stolar.

Yttermåtten talar sitt tydliga språk.
Passat längd 477, bredd 183
Civic längd 454, bredd 177
Superb längd 486, bredd 186

Vill man få plats med ungarna köper man inte en Civic, 3- serie, Golf eller C-klass...
 
D

Deleted member 5780

Guest
Om man ska ha en kombi vad ska man köpa då?
Budget? Skrytbehov? Behöver du även kupeutrymmet så går ju alla golf-klassbilar bort (Golf, 3-serie, C-klass, A4 etc)
Hög budget och riktig assholefaktor: Audi RS6 Avant el BMW M550D.
Låg budget och/eller trygg i dig själv med stor k*k: Toyota Avensis, Skoda Superb
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Usch

Någon mer än jag som noterat hur fel däcken är på Volvo V90/Passat? Så satans smala däck ser ju löjligt ut.

Kollade med säljaren på Volvo om man kunde få 235mm åtm på 17" fälg. Jo 235 får du ifall man kryssade i 21" hjul :bag:
 
Topp