Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Bildhanteringsprogram för Windows som kan identifiera klockor?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av OxleyStateHigh, 13 april 2016.

1. OxleyStateHigh
    Trådstartare

OxleyStateHigh Borgare

Jag har en massa digitala bilder. Jag skulle vilja ha ett bildhanteringsprogram för Windows som kan kategorisera mina bilder. Känna igen ansikten och föremål. Jag kräver inte att programmet skall skilja på en Datejust och en Sub, men gärna att kortet skall kunna taggas med "klocka" / "watch".

Finns detta?

2. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Adobe Ligthroom kan jag varmt rekommendera. Tror jag betalar 99 kr i månaden för en prenumeration på Lightroom samt Photoshop!
    Du kan ju pröva en 30 dagarslicens för att se om det kan fungera för dig!

3. OxleyStateHigh
    Trådstartare

OxleyStateHigh Borgare

OK! Men kan det id:a bilder med klockor som just klockfoton?

4. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Jag förstod nog tyvärr inte riktigt i från början. Du vill alltså att programmet själv känner av att det är är en klocka och lägger det under klocka automatiskt? Är det så du vill ha det så kommer inte Lightroom klara av det. Ansikten hittar den rätt bra men inte klockor tyvärr!

5. hedbrg

hedbrg Borgare

Google photos fixar det.

6. OxleyStateHigh
    Trådstartare

OxleyStateHigh Borgare

7. hedbrg

hedbrg Borgare

Vill du ha det helt lokalt så tror jag du får det svårt, krävs rätt mycket av ett program för att identifiera valfria föremål automagiskt.

8. sveol

sveol Borgare

Från:
    Solna
    Google Photos är helt otroligt. Jag söker efter "klockor" bland mina bilder och vipps är de där. Förstår inte hur indexeringen går till.

9. hedbrg

hedbrg Borgare

Neurala nätverk/deep lerning :)