• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Blir så jävla trött...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
på oärliga människor. Här har man åkt ner
golf11.jpg
hela sommaren. Men idag när man körde med cabben nere och det går på sista versen innan jag ställer av den. Men vad händer när man är inne och handlar, JO! någon jävla fucking idiot tar mina CD skivor som jag hade liggande i ett fodral i bilen. Var väl strax över 50 st av min favorit musik som är 80- tals synth, 80-tals disco, synthpop m.m. Så nu blir det bara sitta och leta och köpa på dig skivorna igen :arghh::mad::hungover:.

Slänger även in dagens klocka till ära...
urtid5.jpg
 

Bolio

Panerai
Tycker en ny lag borde införskaffas fri avskjutning en vecka per år då skulle nog polisen med råge hinna med allt på deras agenda och lite till och de som inte har den ärliga genen i sig kanske skulle tänka till en extra gång eller vad vet jag.
 

JayJay

Rolex
Sjukt surt. Själv har jag noll tillit till mina medmänniskor och skulle således aldrig lämnat prylar i en nedcabbad bil som jag inte har under uppsikt. På gränsen till brottsprovokation faktiskt. Vill absolut inte strö salt i såren, just saying. Hoppas du får tag i nya skivor.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Fan va fin bil, hör av dig när du ska sälja!

Tack! Jag gillar den också, är Golf freak, även vinter bilen är Golf (gti). Den vita är en 92:a strax över 11.000 mil, karossen är till 99,99% rostfri, bytte suffletten för 5 veckor sedan cirka. Åker med hyfsat ljud då jag kör med sex högtalare plus baslåda. Hör av mig ifall tiderna förändras och jag behöver sälja bilen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Surt! -Men ladda ner musiken eller kör spotify istället, så sparar du både tid och pengar.
 

Icaras

Rolex
Fy vad surt... förstår mig inte på människor som stjäl utan att känna ånger. Speciellt när det som stjäls inte har något större värde.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Surt! -Men ladda ner musiken eller kör spotify istället, så sparar du både tid och pengar.

JA det är skit surt, tänkte kolla upp ifall det mesta gick att ladda ner ifrån iTunes. Har Spotify så det är också ett allternativ givetvis, men jag är gammaldags så jag gillar CD.

Jag har nog haft 9st Golfar med dom två som är i mitt ägo just nu, är sugen på att byta upp mig till Golf R:en där sitter det nog 270hk. Kanske dags att trimma upp gti bilen, är 150hk idag kan eventuellt få till 170-180hk kanske.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tråkigt att höra! Hoppas dock denna bild muntrar upp lördagskvällen.:)
Blev lite inspirerad av din Cameltråd och såg denna på tratten och tryckte på enter och nu är den i land!
Det är ingen chrono och är riktigt skräpig - men jag gillar den!

Lycka till med dina nya syntinköp!

CA3npSv.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tråkigt att höra! Hoppas dock denna bild muntrar upp lördagskvällen.:)
Blev lite inspirerad av din Cameltråd och såg denna på tratten och tryckte på enter och nu är den i land!
Det är ingen chrono och är riktigt skräpig - men jag gillar den!

Lycka till med dina nya syntinköp!


Den såg väl trevlig ut tycker jag :p, jag kan nog behöver ett lycka till. Kommer nog kosta mig några tusenlappar helt i onödan skulle jag tro. Jaja...det kunde varit värre, tänk ifall dom stulit någon av klockorna istället...
 

jandan

Panerai
Vad tråkigt det är med oärliga människor!
Jag hoppas du hittar skivorna du vill ha igen, hemskt att bli av med sina klenoder.
Själv kör jag bara kopior av mina skivor i cabben, frun tycker jag är löjlig, men nu fick jag vatten på min kvarn!
Perfekt om man skulle bli av med dom, då kan man göra en ny kopia....
PS! Riktigt snygg o välvårdad Golf, en klassiker!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Vad säger man? Suck...

... Hade för övrigt en röd Golf en gång i tiden. Golf II, tror jag den kallas för nu när man tittar bakåt. Kommer aldrig att kunna köra lika billiga och problemfria mil igen... Nittio ystra ponnyer under huven, som i huvudsak drog i samma riktning.

A
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vad tråkigt det är med oärliga människor!
Jag hoppas du hittar skivorna du vill ha igen, hemskt att bli av med sina klenoder.
Själv kör jag bara kopior av mina skivor i cabben, frun tycker jag är löjlig, men nu fick jag vatten på min kvarn!
Perfekt om man skulle bli av med dom, då kan man göra en ny kopia....
PS! Riktigt snygg o välvårdad Golf, en klassiker!




Tackar! Trots att det är störtbåge så älskar jag denna variant utav golf cabriolet. Den är i ett mycket välvårdat skick just nu, har kostat på den lite lack, snyggat till i motorn osv.

Du får tala om för frun att du hade helt rätt, önskade att jag också hade blivit av med ett par kopior istället, skall väl inte vara helt jätte svårt att hitta på dessa CD skivor igen. Tyvärr är det lite tid och pengar, tur att veta vad man skall syssla med i vinter när det är för kallt för att vara ute :rolleyes:
 

Warg

Omega
Sjukt surt. Själv har jag noll tillit till mina medmänniskor och skulle således aldrig lämnat prylar i en nedcabbad bil som jag inte har under uppsikt. På gränsen till brottsprovokation faktiskt. Vill absolut inte strö salt i såren, just saying. Hoppas du får tag i nya skivor.
Varför noll tillit till dina medmänniskor? snygg bild du målar upp av dig själv där JayJay?
 

JayJay

Rolex
Varför noll tillit till dina medmänniskor? snygg bild du målar upp av dig själv där JayJay?
Okej. Jag hör vad du säger och känner att jag må hända, i all hast, uttryckt mig en smula onyanserat. Ska försöka utveckla lite. Det jag menar är att tillfället gör tjuven. D v s är det lätt att stjäla något så blir det förr eller senare stulet. Detta har jag sett väldigt många exempel på. Det är alltså i sådana sammanhang jag inte litar på mina medmänniskor... Då menar jag inte att 99 av 100 förbipasserande kommer ta tillfället i akt utan snarare att av 1000 förbipasserande så är det troligt att åtminstone 1 gör det.
Du behöver ju inte hålla med men förstår du vad jag menar?
 

plexan

Cartier
Jag säger bara stereo med USB-sticka! Aldrig mer cd-skivor som tar plats i bilen.
Golf är den bästa bilen förövrigt, speciellt vita, har en själv. :)
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Jag säger bara stereo med USB-sticka! Aldrig mer cd-skivor som tar plats i bilen.

Gjorde misstaget att kryssa för en CD-växlare när jag beställde min senaste bil. Har haft det i ett antal, så det kändes som ett måste. Har även USB- och AUX-ingång, så jag stoppade i ett 16GB-minne i samband med leveransen. 1,5 år senare har jag fortfarande inte provat om CD-växlaren fungerar. Kunde ha köpt en anständig klocka för dom pengarna ... :banghead:
 

Warg

Omega
Okej. Jag hör vad du säger och känner att jag må hända, i all hast, uttryckt mig en smula onyanserat. Ska försöka utveckla lite. Det jag menar är att tillfället gör tjuven. D v s är det lätt att stjäla något så blir det förr eller senare stulet. Detta har jag sett väldigt många exempel på. Det är alltså i sådana sammanhang jag inte litar på mina medmänniskor... Då menar jag inte att 99 av 100 förbipasserande kommer ta tillfället i akt utan snarare att av 1000 förbipasserande så är det troligt att åtminstone 1 gör det.
Du behöver ju inte hålla med men förstår du vad jag menar?
Att du läst mitt inlägg och sedan utvecklat en mer begriplig kommentar på det du skrev, gör mig tillfredsställd, tack.
 

maxmol

Panerai
Nice bil! Men sjukt irriterande att någon idiot ska sno ens skivor. Plus vem fan gör det nu, sjukt 90-tals brott du var med om.
 
Topp