• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT blocket, jobbigare nu än förr att sälja

Aron72

Cartier
Sålt bilar, möbler, kläder etc på blocket genom åren. Brukar lägga mig lågt på allt för att bli av med skiten liksom. Tydligt i annonsen vad som ingår.
Idag lade jag ut en tydlig annons där jag skänker saker. ( 4 wienerbröd önskar vi iaf ), allt hämtas dvs man kan inte hämta en sak utan allt ( vill bli av med en dubbelsäng inkl gavel..)

Har redan haft 3 samtal, ( 10 min annons) där folk vill ha en säng, gaveln, eller endast bäddmadrassen. Även en spjälsäng ingick för intresserad, allt eller inget i annonsen, fan fattar inte folk! Frustration i kubik!

Senast jag gjorde samma sak på soffa med soffbord (. 5 år sedan) funkade det kanon!

Ahhhhh...
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Lämma ALDRIG ut ditt telefonnummer på Blocket oavsett om du ska sälja en Patek i guld eller en trasig madrass.
 

Jonte73

Audemars
Blocket suger.
Blir stök varenda gång man annonserar, aldrig mer är facit efter att jag blev hotad efter en vild prutning på däck och fälg ifjol .
 

M021

Rolex
2-Faktor
Stora köp och säljsidor drar till sig det ena och det andra.
Här i Nederländerna fick jag en utskällning av en person för att jag satt ett felaktigt pris, ett pris som enligt honom var förjävligt och oförskämt. Han avslutade mailet med att han bjöd 40% av det utsatta priset. Geni.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Det värsta jag sålt på blocket var en BMW 523 från 1999.
Det bästa jag sålt var en skrotig Nissan Primera som har agerat hus för min katt (han tog sig in genom rosthålen) de senaste 4 åren.
La ut den för en platta bärs och efter 30 minuter (trodde ingen ville ha den!) Sa han att han hämtar den imorgon bitti klockan 10.
Ringde fler efter men jg reserverade den för honom som ringde först och exakt klockan 10 stod han och vinshade upp den på sitt flak. Någon platta bärs fick jag inte men en femhundring :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Det värsta jag sålt på blocket var en BMW 523 från 1999.
Det bästa jag sålt var en skrotig Nissan Primera som har agerat hus för min katt (han tog sig in genom rosthålen) de senaste 4 åren.
La ut den för en platta bärs och efter 30 minuter (trodde ingen ville ha den!) Sa han att han hämtar den imorgon bitti klockan 10.
Ringde fler efter men jg reserverade den för honom som ringde först och exakt klockan 10 stod han och vinshade upp den på sitt flak. Någon platta bärs fick jag inte men en femhundring :)

Det överlägset värsta jag sålt på Blocket är en MB E55 AMG. Trots att det snart är tio sedan minns jag det som det var igår. Den var iofs ganska fet så det var inte så konstigt att den drog till sig fel folk.

imagecfe5d.jpg


image2ecf0.jpg
 

Greven

Audemars
Det överlägset värsta jag sålt på Blocket är en MB E55 AMG. Trots att det snart är tio sedan minns jag det som det var igår. Den var iofs ganska fet så det var inte så konstigt att den drog till sig fel folk.

imagecfe5d.jpg


image2ecf0.jpg
Ja den var verkligen rätt fet! Skulle nästan vilja höra något exempel på "fel folk" som hörde av sig. Låter som du har rätt många storys att berätta kring den där bilaffären.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Ja den var verkligen rätt fet! Skulle nästan vilja höra något exempel på "fel folk" som hörde av sig. Låter som du har rätt många storys att berätta kring den där bilaffären.

99 % av alla som hörde av sig var kriminella. Blev erbjuden att ta droger som delbetalning. Självklart till mer än vad bilen var värd. Fick även erbjudandet att låta bilen stå skriven på mig i utbyte mot 60 000 kr kontant i förskott årsvis. Listan kan göras hur lång som helst på tokiga typer som hörde av sig.
 

Greven

Audemars
99 % av alla som hörde av sig var kriminella. Blev erbjuden att ta droger som delbetalning. Självklart till mer än vad bilen var värd. Fick även erbjudandet att låta bilen stå skriven på mig i utbyte mot 60 000 kr kontant i förskott årsvis. Listan kan göras hur lång som helst på tokiga typer som hörde av sig.
Herregud!
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
99 % av alla som hörde av sig var kriminella. Blev erbjuden att ta droger som delbetalning. Självklart till mer än vad bilen var värd. Fick även erbjudandet att låta bilen stå skriven på mig i utbyte mot 60 000 kr kontant i förskott årsvis. Listan kan göras hur lång som helst på tokiga typer som hörde av sig.
Just den modellen lockar väl endast till sig riktigt bilintresserade personer eller kriminella. Väldigt fin och bra tryck i dem dock:)

Ingen som erbjöd hela summan kontant? Den är klassisk vid bilköp!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag försöker sälja ett slutsteg kom jag på.

En herre vill köpa och javisst får han göra det.
Han säger sen att eftersom den har lite repor så vill han att jag ska dra ner priset.
Jag svarade honom att mitt pris är 5000:-, han får komma med ett bud och så säger jag ja eller nej.

Han har inte svarat på det...
Det roliga är att jag tar så lågt som 3000:- för det, eftersom jag vill bara bli av med det. Men vafan jag gör ju inte jobbet åt honom! Han får ju försöka lite själv...
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Kör bara mejl i mina annonser och svarar bara på mejl från folk som behärskar versal på första ordet och rätt skiljetecken. Har därmed aldrig några problem och ändå lyckats sälja cirka 10 bilar, 3 motorcyklar, 2 klockor och lite annat mög senaste åren.

Telefon för att ringa med slutade man väl med 2005?
 

Tapiren

Cartier
Kör bara mejl i mina annonser och svarar bara på mejl från folk som behärskar versal på första ordet och rätt skiljetecken. Har därmed aldrig några problem och ändå lyckats sälja cirka 10 bilar, 3 motorcyklar, 2 klockor och lite annat mög senaste åren.

Telefon för att ringa med slutade man väl med 2005?
Ja, telefon+blocket annons=dålig kombination.

"Tack vare" mitt stora bilintresse har jag annonserat en hel del bilar och reservdelar på blocket genom åren, men det blir bara värre och värre... Nu tar jag enbart emot intresse via mail och jag är så fånig att jag lägger mer tid på googla spekulanterna, än jag gör på att faktiskt svara dem.

Det har sparat mig en hel del huvudvärk. Men de är lite luriga, jag fick detta mail för några veckor sedan, när jag annonserade ut min pappas bil;

"Hej,

Jag är intresserad av din bil, finns den kvar?

Har du vinterdäck till den?

Är kamremmen bytt?

Återkom gärna till mig via mail, eller telefon 0708-xxxx"

Mailet var skickat från en adress som väl var ungefär "[email protected]", så jag släpper garden för en sekund och ringer... tror ni inte killen är ytterligare en av dessa som mailar på alla bilar, han hade ingen aning om vilken bil jag hade till försäljning och kunde som vanligt inte ett ord svenska. Suck. Jag har inga problem med människor som inte behärskar språket, men när man väntar sig Peter som jobbar med vitvaror blir man ganska putt när man möts av en helt annan person i luren.

Sen alla oskyldiga klassiker om "jag vill så gärna köpa en säker bil nu när vi fått tvillingar, men ekonomin är som den är....snyft..." och "jag har fått försäkringspengar på xx.xxxx och kan därför inte betala mer än....."
 

romanov

Cartier
Jag har sålt saker på blocket ibland.
Varje gång så räknar jag med att det kommer höra av sig konstiga typer... Tack vare det så slipper jag bli förvånad :)
Men visst vore det skönt om folk lärde sig hur man ska bete sig när man vill köpa något.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Ja, telefon+blocket annons=dålig kombination.

"Tack vare" mitt stora bilintresse har jag annonserat en hel del bilar och reservdelar på blocket genom åren, men det blir bara värre och värre... Nu tar jag enbart emot intresse via mail och jag är så fånig att jag lägger mer tid på googla spekulanterna, än jag gör på att faktiskt svara dem.

Det har sparat mig en hel del huvudvärk. Men de är lite luriga, jag fick detta mail för några veckor sedan, när jag annonserade ut min pappas bil;

"Hej,

Jag är intresserad av din bil, finns den kvar?

Har du vinterdäck till den?

Är kamremmen bytt?

Återkom gärna till mig via mail, eller telefon 0708-xxxx"

Mailet var skickat från en adress som väl var ungefär "[email protected]", så jag släpper garden för en sekund och ringer... tror ni inte killen är ytterligare en av dessa som mailar på alla bilar, han hade ingen aning om vilken bil jag hade till försäljning och kunde som vanligt inte ett ord svenska. Suck. Jag har inga problem med människor som inte behärskar språket, men när man väntar sig Peter som jobbar med vitvaror blir man ganska putt när man möts av en helt annan person i luren.

Sen alla oskyldiga klassiker om "jag vill så gärna köpa en säker bil nu när vi fått tvillingar, men ekonomin är som den är....snyft..." och "jag har fått försäkringspengar på xx.xxxx och kan därför inte betala mer än....."


Haha ja dessa snyft historier på hur dom inte har råd...
Har du inte råd så ring inte för i helvete!
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Blocket är inte kul. Det är därför jag helst inte säljer saker utan det får ligga tills "jag"(min sambo ;) ) inte orkar se det längre, då åker det på tippen
 

Tapiren

Cartier
En underlig sak som gäller kanske främst bilar men torde vara applicerbart även på klockor är att de gånger man själv ska sälja något, då är spekulanterna extremt noga med alla detaljer, serviceboken granskas till förbannelse, varje stenskott prutas det på och är det så servicen överskreds med en vecka för tio år sedan så blir det ingen affär (sålde en gammal Audi en gång, tror jag begärde runt 25.000kr, och en spekulat hoppade faktiskt av då en service gått en vecka och femton mil över tiden, tio år och 15.000 mil tidigare)

Men alla dessa bilar som säljs av "Anders", som egentligen heter något annat, där bilen är registrerad på en målvakt och både vem som äger och brukar bilen är oklart, där affären görs upp på en bensinmack... hur kan dessa bilar säljas? Släpper folk alla former av kritiskt tänkande då de tror att de är på väg att göra fyndet med stort F?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Jag skulle säga tvärtom, de flesta spekulanter är totalt oförmögna att göra någon närmare kritisk granskning. Jag har nog aldrig stött på någon som gjort annat än att gått två varv runt bilen, tittat lite inuti och sedan slängt ett snabbt öga på serviceboken. Visserligen säljer jag sällan bilar i 25tkr klassen utan de brukar vara rätt nya och då har de sällan så mycket fel ändå.
 

Camo00

Patek
Slutade annonsera på Blocket 2007 då vi la ut en ok soffa som Skänkes.
Fick tiotalet påringningar och tre besök. En ville inte ha den för den "var ju sliten", nästa ville ha den men tyckte att jag skulle ombesörja frakten, och nr 3 tog den och skakade hand - och skulle hämta ett släp. Han har inte hört av sig än...
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Slutade annonsera på Blocket 2007 då vi la ut en ok soffa som Skänkes.
Fick tiotalet påringningar och tre besök. En ville inte ha den för den "var ju sliten", nästa ville ha den men tyckte att jag skulle ombesörja frakten, och nr 3 tog den och skakade hand - och skulle hämta ett släp. Han har inte hört av sig än...

Hej
Finns soffan kvar?
 

Rajding

Omega
Krängde en ratt till PC på Blocket för ett antal år sen. Satte priset till 100 spänn för att bli av med den snabbt. Dök upp en kille som stack 115 spänn i näven på mig - "du är för billig" sa han, tog ratten och åkte iväg. Det gick ju bra :D
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Jag har också sålt mängder med prylar på blocket, men som sagt det har blivit värre.....:(
Just när man tydligt har skrivit "INGEN bärhjälp" så kommer det nästan alltid en ensam gumma som inte kan bära. När man skänker saker så tycker i alla fall jag att man kan begära att de som är intresserade kan respektera det som står i annonsen.

Sedan det här med mail.....det drösar in konstiga mail med två frågor, finns den kvar? Finns det prutmån? som man svarar på ja ja......sedan händer inget mer....:rolleyes:
 
Topp