• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT blocket, jobbigare nu än förr att sälja

Blocket är nog bland det värsta man kan utsätta sig för.
Jag blev tvungen att sälja min ungkarls soffa när sambon och jag flyttade ihop. Tog ca 40 minuter, sen ringde det på dörren. Första tanken var att det var en granne som undrade över tvättid eller dylikt, men icke. In kliver 5 st grabbar och ska titta på soffan, det eldas på kuddar osv för att konstatera att lädret är äkta. Sen smäller den äldsta fram en bunt med kontanter i samma veva som de andra grabbarna monterar ner soffan. Jag har fortfarande inte fattat hur de tog sig in i huset utan kod eller nyckel. Under själva de-monteringen går köparen husesyn och lägger bud genom att peka på diverse andra föremål i min lägenhet och sticka till mig pengar tills jag instämmande nickade. Det slutade med att han kom därifrån med allt från gamla fotbollsskor till soffan som annonsen gällde.... Är lika ställd 5 år senare...
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Blocket är nog bland det värsta man kan utsätta sig för.
Jag blev tvungen att sälja min ungkarls soffa när sambon och jag flyttade ihop. Tog ca 40 minuter, sen ringde det på dörren. Första tanken var att det var en granne som undrade över tvättid eller dylikt, men icke. In kliver 5 st grabbar och ska titta på soffan, det eldas på kuddar osv för att konstatera att lädret är äkta. Sen smäller den äldsta fram en bunt med kontanter i samma veva som de andra grabbarna monterar ner soffan. Jag har fortfarande inte fattat hur de tog sig in i huset utan kod eller nyckel. Under själva de-monteringen går köparen husesyn och lägger bud genom att peka på diverse andra föremål i min lägenhet och sticka till mig pengar tills jag instämmande nickade. Det slutade med att han kom därifrån med allt från gamla fotbollsskor till soffan som annonsen gällde.... Är lika ställd 5 år senare...
Fast var inte det där en bra försäljning egentligen? Vilka andra tjänster får iväg ditt gamla mög på mindre än 40 minuter?;)
 

Chattras

Cartier
La ut en bokhylla från IKEA snor billigt för ett par år sedan bara för att få bort den snabbt. Har för mig att den mätte 180x180. En kvinna frågade helt seriöst om jag bodde nära en busshållplats och om jag trodde det skulle gå att köra den på en barnvagn.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Jo, det hade ju kunnat kännas så, istället kände jag för att placera mig i fosterställning i duschen en stund efteråt haha...
Jag har sålt väldigt mycket på Blocket och numera tycker jag man ganska fort känner vilka personer man vill ha hem i lägenheten eller inte. Märkligast var nog när de två studenterna (killar) kom och tittade på en säng jag hade till salu. De skulle provligga den och den saknade förstås sängkläder men det gjorde ingenting. Raskt hoppade de upp i sängen och lade sig mot min väl ingasade (och annat) bäddmadrass. Jag hade förstås tänkt att de bara skulle slänga bäddmadrassen och använda övriga delarna som ingen legat mot direkt. Men icke. Har sålt mycket i mina dagar (och även köpt) men tanken på att ligga på samma tyg som någon annans ringmuskel passerar även min gräns. Som att köpa begagnade kalsonger ungefär.
 

Tapiren

Cartier
Jag har sålt väldigt mycket på Blocket och numera tycker jag man ganska fort känner vilka personer man vill ha hem i lägenheten eller inte. Märkligast var nog när de två studenterna (killar) kom och tittade på en säng jag hade till salu. De skulle provligga den och den saknade förstås sängkläder men det gjorde ingenting. Raskt hoppade de upp i sängen och lade sig mot min väl ingasade (och annat) bäddmadrass. Jag hade förstås tänkt att de bara skulle slänga bäddmadrassen och använda övriga delarna som ingen legat mot direkt. Men icke. Har sålt mycket i mina dagar (och även köpt) men tanken på att ligga på samma tyg som någon annans ringmuskel passerar även min gräns. Som att köpa begagnade kalsonger ungefär.
Lite väl OT kanske men en gammal bekant drev vandrarhem några år, och hon bäddade alltid gästernas sängar med fräscha lakan, det ingick i priset trots att det brukar kosta extra. Varför? Jo, svarade hon, annars sov gästerna direkt på madrassen. Även om hon la fram rena sängkläder utan extra kostnad var det MÅNGA som var lata och skippade att bädda.

Verkligen fräscht.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Blocket är nog bland det värsta man kan utsätta sig för.
Jag blev tvungen att sälja min ungkarls soffa när sambon och jag flyttade ihop. Tog ca 40 minuter, sen ringde det på dörren. Första tanken var att det var en granne som undrade över tvättid eller dylikt, men icke. In kliver 5 st grabbar och ska titta på soffan, det eldas på kuddar osv för att konstatera att lädret är äkta. Sen smäller den äldsta fram en bunt med kontanter i samma veva som de andra grabbarna monterar ner soffan. Jag har fortfarande inte fattat hur de tog sig in i huset utan kod eller nyckel. Under själva de-monteringen går köparen husesyn och lägger bud genom att peka på diverse andra föremål i min lägenhet och sticka till mig pengar tills jag instämmande nickade. Det slutade med att han kom därifrån med allt från gamla fotbollsskor till soffan som annonsen gällde.... Är lika ställd 5 år senare...
Det förstår du väl att det är indirekt du själv som pröjsade......för det var nog sambon , som inte nog fort kunde bli av med det skit hon hatade......;):D
 

Landshark

Cartier
Kom i tanke om en rätt kul anekdot. Många år sedan, och jag kan inte återge den lika kul som jag fick den berättad för mig.
Men det var en kille som hade lagt ut en säljesannons på en uppsättning hjul. I bakgrunden på bilden skymtade en vanlig stege.
Kompisarna bestämde sig för att skoja med killen (som höll på att arrangera Båstad Tennisvecka och var rätt så upptagen).
Olika personer i bekantskapskretsen ringde som spekulanter och ställde frågor - enbart om stegen! Nummer tre eller fyra som ringde förklarade att det var en väldigt sällsynt stegmodell med avseende på antalet stegpinnar... Säljaren lär ju ha varit ganska konfunderad ett tag! :)
 

Johanw

Cartier
Köpte en IKEA skinnsoffa på Blocket till gillestugan. Brukar kolla upp personerna för att få se var sakerna finns. Fick konstigt nog ingen träff på Eniro eller andra personsiter. Efter ett tag hitta jag namnet på Google. Ägaren till soffan var President and CEO of the IKEA Group. Så lite humor. Dom ville bara bli av med alla möbler dom skulle sälja huset.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Känns som det är olika vad man säljer, ipad eller telefon är ju tvärkört, men tex. ett kameraobjektiv eller nåt sånt drar inte till sig skambudare på samma sätt..

Men blocket är ju dåligt i sig, sökfunktionerna dåliga och sidan föråldrad, dyrt är det också
 
Topp