• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Bra skrädderier i Stockholm?

SSL

Audemars
Någon med tips?
Tänkt kolla med Crown på Linnégatan, men även hört att Hans Allde på Birger J ska vara dugliga på sin grej. Tänkte sy in lite chinos i midjan nämligen, passande till jul, eh.
 

SSL

Audemars
Dom här skulle öppna 8.30. Väntar en liten stund till, sen testar jag nåt av era förslag.

oSaiR05.jpg
 

NaLLe

Breitling
Royal vid östermalmstorg är toppen. Alltid superbra resultat. Tror aldrig jag har kommit därifrån och varit missnöjd med resultatet. Min bror går också dit och säger att blir man missnöjd så gör dom om det kostandsfritt utan några diskussioner. Priset är helt ok
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Blir lite klurigt eftersom Götrich varit stängt sedan snart ett år, du får höra med HKH var han har sin skräddare nu :)

Där ser man, det hade jag fullständigt missat. Nu är det ju inte så att man varit där ofta och handlat, men min far kände båda bröderna, och sen bara den ene eftersom den andre försvann spårlöst, och han ansåg att det var Stockholms bästa herrekipering.

Tråkigt att de stängt igen.
 

Whedda

Rolex
Finns många bra men man skall också inte ta i så man kräks. Man tar inte en Gammal Certina till Nymans för service och man går inte till AW Bauer för enklare ingrepp.

Duktiga skräddare i huvudstaden är som tidigare nämnt Royal som bl.a Gabucci använder, Vivian på Östermalm, Hans Allde och AW Bauer (lite orättvist då de sistnämnda har rena skrädderi) vill man betala 4 x så mycket och vänta dubbelt så länge för ett jobb alla skräddare klarar kan man gå till de bästa men jag väljer dessa för mer komplicerade ändringar i kavaj. Där är de sjukt prisvärda till vad du får.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

don.h

Cartier
Finns en duktig kvinna på pontonjörgatan. Ligger vid en busshållplats. Bodde i krokarna tidigare men åker fortfarande dit för ändringar på kostymer.
Lämnade in kostymen där idag, hon verkade väldigt duktig. eller ja så duktig som man kan framstå på förhand utan att ha sett resultatet :)
 
Topp