Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Bra skrädderier i Stockholm?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av SSL, 20 december 2013.

1. SSL
    Trådstartare

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Någon med tips?
    Tänkt kolla med Crown på Linnégatan, men även hört att Hans Allde på Birger J ska vara dugliga på sin grej. Tänkte sy in lite chinos i midjan nämligen, passande till jul, eh.

2. tim.stockholm

tim.stockholm Friends of KS

Från:
    Stockholm
    http://www.sthlmskradderi.se Stockholm Skrädderi brukar jag lämna till, ligger på styrmansgatan 2.

De håller alltid tiden med bra resultat.

ssl gillar detta.
  3. danne10

danne10 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Syatelje Shamoon på Grevgatan (hörnet Riddargatan) är toppen..

4. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Skräddarna på NK är bra om än lite dyra.

5. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Hört mycket gott om skräddaren bredvid Rose & Born!

Aquaracer2 gillar detta.
  6. SSL
    Trådstartare

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Dom här skulle öppna 8.30. Väntar en liten stund till, sen testar jag nåt av era förslag.

7. SSL
    Trådstartare

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Fick bli dom. Hoppas på det bästa.

8. ZQT

ZQT The Banker

Att kalla Hans Allde för dugliga är rätt taskigt med tanke på hur sjukt duktiga dom är...

Oscaro, Omen, Utforskaren och 2 andra gillar detta.
  9. NaLLe

NaLLe Torpare

Royal vid östermalmstorg är toppen. Alltid superbra resultat. Tror aldrig jag har kommit därifrån och varit missnöjd med resultatet. Min bror går också dit och säger att blir man missnöjd så gör dom om det kostandsfritt utan några diskussioner. Priset är helt ok

10. SSL
    Trådstartare

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Surret bara blev som det blev. Väl medveten om att det är duktiga gubbar och gummor där, fast har aldrig varit där.

11. Zacke

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna
    Gavve och Naeslund gillar detta.
  12. David

David Bödeln

I Sverige använder jag inte någon annan än Hans Allde.

13. Gavve

Gavve Greven

AW Bauer är vassa

14. Falcone

Falcone Stadsbo

Blir lite klurigt eftersom Götrich varit stängt sedan snart ett år, du får höra med HKH var han har sin skräddare nu :)

15. danne10

danne10 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Det är Syatelje Shamoon :)

Naeslund gillar detta.
  16. Zacke

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna
    Där ser man, det hade jag fullständigt missat. Nu är det ju inte så att man varit där ofta och handlat, men min far kände båda bröderna, och sen bara den ene eftersom den andre försvann spårlöst, och han ansåg att det var Stockholms bästa herrekipering.

Tråkigt att de stängt igen.

17. Belic

Belic Stadsbo

Dandy Press, lämnat in alla mina kostymer till han och man får riktigt fina rabatter efter ett tag.

tobb3 och PIC gillar detta.
  18. Whedda

Whedda Präst

Finns många bra men man skall också inte ta i så man kräks. Man tar inte en Gammal Certina till Nymans för service och man går inte till AW Bauer för enklare ingrepp.

Duktiga skräddare i huvudstaden är som tidigare nämnt Royal som bl.a Gabucci använder, Vivian på Östermalm, Hans Allde och AW Bauer (lite orättvist då de sistnämnda har rena skrädderi) vill man betala 4 x så mycket och vänta dubbelt så länge för ett jobb alla skräddare klarar kan man gå till de bästa men jag väljer dessa för mer komplicerade ändringar i kavaj. Där är de sjukt prisvärda till vad du får.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

tobb3 gillar detta.
  19. don.h

don.h Bonde

Från:
    Orten
    finns det något bra ställe kring vasastan eller fridhemsplan? gillar inte att utvidga mina cirklar..

20. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Finns en duktig kvinna på pontonjörgatan. Ligger vid en busshållplats. Bodde i krokarna tidigare men åker fortfarande dit för ändringar på kostymer.

21. don.h

don.h Bonde

Från:
    Orten
    Lämnade in kostymen där idag, hon verkade väldigt duktig. eller ja så duktig som man kan framstå på förhand utan att ha sett resultatet :)

22. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Spännande. Berätta hur resultatet blev :)