• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Båt sommar och skärgård

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Sista semesterveckan tillbringas på landet i skärgården.
image.jpg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
var det någon mer som upplevde ovädret i Stockholm skärgård i söndags? vi hade ett helvete att ta oss fram med lilla Jearnau 22:an. Som tur var det bara några hundratals meter ifrån Grinda.
 

kabro

Cartier
var det någon mer som upplevde ovädret i Stockholm skärgård i söndags? vi hade ett helvete att ta oss fram med lilla Jearnau 22:an. Som tur var det bara några hundratals meter ifrån Grinda.

Haha jo tack... Hade varit på Svartsö krog, full fart hemåt, precis när vi förtöjt och fått upp kapellet började det ösa ner..
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Haha jo tack... Hade varit på Svartsö krog, full fart hemåt, precis när vi förtöjt och fått upp kapellet började det ösa ner..

det var helt sjukt. Ett helvete att behöva kryssa igenom.

Min vän hängde heller inte riktigt med vid ett slag och fick bommen i huvudet. Han var centimeter ifrån att ramla i...
 

meo_swe

Audemars
var det någon mer som upplevde ovädret i Stockholm skärgård i söndags? vi hade ett helvete att ta oss fram med lilla Jearnau 22:an. Som tur var det bara några hundratals meter ifrån Grinda.
Jag var på jobbet när skiten börjadre. Helvete vad det öste ner!
Grinda var jag på i fredags däremot. Deras bakficka har helt okej burgare. Och söt serveringspersonal:)
Dock fick vi vår förtöjningslina avhuggen av något mähä som skulle BACKA in sin finlandsfärja till båt.. Så det var bara att hoppa ur byssan och med öl i handen försöka stoppa skit från att hända.
DSC_0008_5.JPG
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Jag var på jobbet när skiten börjadre. Helvete vad det öste ner!
Grinda var jag på i fredags däremot. Deras bakficka har helt okej burgare. Och söt serveringspersonal:)
Dock fick vi vår förtöjningslina avhuggen av något mähä som skulle BACKA in sin finlandsfärja till båt.. Så det var bara att hoppa ur byssan och med öl i handen försöka stoppa skit från att hända.
DSC_0008_5.JPG

Alltid trevligt med lite action!
 

Jonte73

Audemars
Jag var på jobbet när skiten börjadre. Helvete vad det öste ner!
Grinda var jag på i fredags däremot. Deras bakficka har helt okej burgare. Och söt serveringspersonal:)
Dock fick vi vår förtöjningslina avhuggen av något mähä som skulle BACKA in sin finlandsfärja till båt.. Så det var bara att hoppa ur byssan och med öl i handen försöka stoppa skit från att hända.
DSC_0008_5.JPG
En heelt vanlig dag på Grinda !
Och riktiga båtar backar man in :)
 

Jonte73

Audemars
Inte när klockan är elva på kvällen, enda lampan är en PANNLAMPA,hålet man valt är för smalt och man inte kan köra båtjäveln..

Riktiga män kör maxi77 i kalsongerna;)
Hahaha korrekt :)
Snyggt, en sån båtjävel slog jag pannan i under en episk midsommar på lustholmen uppe efter norrlandskusten.
@Eurenius dit hittar du va :)

När jag kravlat mig iland fick jag tag i en lyktstolpe på bryggan, lampjäveln med glaskula rasade rakt ner i dukningen!
Hamnvärden ville slänga mig i sjön och det slutade med pålisbåt in till stan .
Så kan det gå, appropå maxi77 :)
 
Senast ändrad:

meo_swe

Audemars
Hahaha korrekt :)
Snyggt, en sån båtjävel slog jag pannan i under en episk midsommar på lustholmen uppe efter norrlandskusten.

När jag kravlat mig iland fick jag tag i en lyktstolpe på bryggan, lampjäveln med glaskula rasade ner i dukningen!
Hamnvärden ville slänga mig i sjön och det slutade med pålisbåt in till stan .
Så kan det gå, appropå maxi77 :)
Haha fantastiskt!
Vi var tre pers på båten. Finn ett fel;)
Ps. Föraren var nykter. Ds
DSC_0023_3.JPG
 

kabro

Cartier
Är det tabu och dålig sjövana att skvallra historier om folk som inte riktigt kan det där med att lägga till?
 
är man dum i huvudet om man går i gång på denna trötta IF? Jag har alltid älskat den pistasche-gröna färgen.

Låt oss nu säga att vitala grejer som bom och mast är i okej skick, Är den "värd" 10k? Går den att få i bra skick för en okej summa eller är oftast det en ren förlustaffär?

http://www.blocket.se/stockholm/If_Marieholm_26fot_60240924.htm?ca=11&w=3
Jag tror absolut du kan ha massor av kul med henne. Och du lär inte "förlora" mer än 10'.

Glöm inte, samma utsikt från alla båtar oavsett pris ;)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Jag tror absolut du kan ha massor av kul med henne. Och du lär inte "förlora" mer än 10'.

Glöm inte, samma utsikt från alla båtar oavsett pris ;)

tanken är ju att isåfall göra båtjäveln fin. Hatar att ha saker i dåligt skick. Frågan är dock om målning av skrov och möjligen mindre piff i ruffen kommer äta upp marknadsvärdet. borde man således försöka hitta en som istället är i fint skick från början? I bra skick går dom för ca 40-50k.
 
Topp