• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citat eller motton

Rossi

Rolex
2-Faktor
Några citat av PG Wodehouse;

It was one of those parties where you cough twice before you speak and then decide not to say it after all.

You're one of those guys who can make a party just by leaving it. It's a great gift.

Some minds are like soup in a poor restaurant—better left unstirred.

She looked as if she had been poured into her clothes and had forgotten to say "when".
-PG Wodehouse
 
Ett citat från en kompis efter Melodifestivalen för ett par år sedan.

Han: Såg du den där killen som såg lite spexig ut på mello?
Jag: Va? Vem då?
Han: Ja men han den där Pokémon tränaren. Yohiba eller nåt.

Kunde inte sluta skratta...
 

vonhall

Rolex
Har en vän som flyttade långt ut på landet och långt i från sin arbetsplats. Alla frågade honom om det inte var jobbigt att åka så långt varje dag! Då svarade han "det är faktiskt inte så långt om man kör fort" :D
 

Schildfat

Cartier
Dagens citat...

image.jpeg
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Tyckte det var dags att återuppliva denna tråd. Skrattat åt en hel del av inläggen hittills, här kommer några som kanske är lite allvarligare:

"There is a World Love Center inside my ribcage.
There is a World Hate Center inside me too.
The fires have begun. The fires have begun,
And I don't know which one
Is going to crumble first"
"The unattainable is invariably attractive"
Båda av Jenny Holzer, hon har så otroligt mycket bra.

Min farbror brukar säga bra saker också, bland annat:
"Bättre att ta för mycket och skämmas än att ta för lite och ångra sig"
"Jag är trött som ett helt ålderdomshem"
"Kan man springa en mil kan man springa två"
 

hedbrg

Panerai
På ungefär samma tema;

Jag skjutsade hem en kollega i en "iögonfallande dyr bil" en gång, vi stannade för att tanka och pumpen blockerades av en taxi, varpå kollegan varvade ned rutan och vrålade "Ur vägen småsparare, annars kastar jag plånboken på dig och då dör du"
Akta på dig arbetarjävel innan jag slår ihjäl dig med min plånbok är varianten jag hört :)
 
Topp